Miksi edesmennyt Miikka Mustonen ei saanut kuljetusta Suomeen hoitoon?
Luin lehdestä surullisen tiedon, että Suomen kansalainen Miikka Mustonen, joka joutui Thaimaan matkalla skorpionin pistämäksi, on kuollut.
Lehtitietojen mukaan häneltä puuttui matkavakuutus ja huolimatta siitä, että lääkärintodistus oli, häntä ei päästetty Finnairin koneeseen. Omaisten apupyynnöt suurlähetystöön eivät tuottaneet sellaista tulosta, että hänet olisi valtion kustannuksella haettu Suomeen hyvään hoitoon.
Lehtitiedon mukaan hän oli Soldiers of Odinin jäsen.
Mistä tässä oli kysymys? Onko jatkossakin mahdollista, että Suomen kansalainen jätetään näin heitteille? Vaikuttiko jäsenyys kiellettyyn järjestöön viranomaispäätöksiin? Kuka ministeri vastaa asiasta?
Mitä sanoo Kantin kategorinen imperatiivi tästä ratkaisusta? Oliko se oikeudenmukainen?
Surunvalittelut omaisille.Olen pahoillani.
Uskallan väittää ettei partiopoikajäsenyys ollut syy kuolemaan, eikä Finnair häntä tappanut.
Suomen kansalaisia ei jätetä heitteille, mutta eurooppalainen kelakortti ei ole voimassa Thaimaassa.
Ministerien vastuuta ei kannata kysellä, ministerit eivät ole näistä vastuussa, eivät he ole syyllisiä kuolemaan.
Miksi hänet olisi valtion kustannuksella pitänyt hakea hoitoon, tiedätkö ketään ”siviiliä” joka olisi haettu jostain suomeen hoitoon valtion kustannuksella kun hän on oleillut toisessa (kauko)maassa pitkiä aikoja?
Joka tapauksessa pahoittelut omaisille, lähipiirille läheisen kuolema on aina surullista ja valitettavaa.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä hän olisi ihan omilla kustannuksillaan suomeen tullut, ei valtion. Kyse oli siitä, ettei Finnairille kelvannut lääkärintodistukset siitä, että oli matkustuskuntoinen. Mahtanevatko ottaa nyt kyytiin?
Kotimaassa olisi saanut sen hoidon, mikä kaikille kansalaisille kuuluu, oli se sitten kuinka paljon hyvänsä valtiokustanteinen!
Ilmoita asiaton viesti
Finnair tai joku muu yhtiö varmasti tuo ruumiin suomeen, kunhan sen joku maksaa.
Joo kotimaassa saa kansalainen hoidon, mutta sitten pitää olla suomessa saamassa sitä hoitoa, tämä pätee kyllä ihan kaikkiin ulkomailla asuviin.
Katsos asia on niin ettei Suomi ole eikä voi olla koko maailman sosiaalitoimisto ja se koskee myös ulkomailla asuvia suomalaisia, maassa maan tavalla.
Ilmoita asiaton viesti
Mistä moinen käsitys, että asui ulkomailla? Ai siksikö, että on helppo olettaa kaikenlaista, jos lomaillaan vaimon kotimaassa?
Ilmoita asiaton viesti
En mitään oleta mutta kuukausikaupalla kaikesta päätellen Thaimaassa oleillut, jonkinlaista asumista se on.
Matkavakuutuksetkin ovat vain rajallisen ajan voimassa, usein esim 45 vuorokautta kestävillä matkoilla, sen jälkeen pitää hankkia jotain muuta.
Ilmoita asiaton viesti
Arkun lennättäminen Suomeen se vasta maksaakin. Takavuosina se oli tärkeä syy ottaa matkavakuutus.
Ilmoita asiaton viesti
Käy se näinkin:
Kun matkustat tai oleskelet tilapäisesti EU- tai Eta-maissa tai Sveitsissä, saat lääketieteellisesti välttämätöntä hoitoa paikallisen asiakasmaksun hinnalla, jos sinulla on mukana eurooppalainen sairaanhoitokortti.
– tilapäisellä oleskelulla tarkoitettaneen alle 6 kk.
mutta
Jos sairastuit EU- tai Eta-maiden ja Sveitsin ulkopuolella, saat saman korvauksen, jonka olisit saanut, jos olisit saanut hoitoa Suomen yksityisessä terveydenhuollossa. Usein korvaus on vain pieni osa maksamistasi kustannuksista.
Voit saada korvausta myös matkakustannuksista. EU- tai Eta-maassa tai Sveitsissä tehty matka korvataan lähimpään paikalliseen hoitopaikkaan. Jos sairastuit EU- ja Eta-maiden ja Sveitsin ulkopuolella, et voi saada korvausta matkoista. Kun palaat Suomeen, matkasta korvataan vain se osa, joka on tehty Suomessa – esimerkiksi matka lentoasemalta sairaalaan. Huomaa, ettei esimerkiksi lentomatkaa ulkomailta Suomeen siis korvata.
https://www.kela.fi/sairaanhoito-kansainvalisissa-…
Ilmoita asiaton viesti
Finnairilla ja muilla lentoyhtiöillä on määräiset jota noudattavat.
Ilmoita asiaton viesti
Jussi Nummelin: – ”Miksi hänet olisi valtion kustannuksella pitänyt hakea hoitoon, tiedätkö ketään ”siviiliä” joka olisi haettu jostain suomeen hoitoon valtion kustannuksella kun hän on oleillut toisessa (kauko)maassa pitkiä aikoja?”
En vielä, mutta jos al-Holin leiriltä porukkaa Suomeen haetaan, niin sitten tiedetään useampikin.
Ilmoita asiaton viesti
Sukulaiseni sai pahan aivoverenvuodon Thaimaassa, onneksi oli vakuutus, hän pääsi leikkaukseen yksityiseen sairaalaan ja toipui täysin. Muistaakseni sairaanhoitaja oli mukana lennolla takaisin Suomeen.
Ilmoita asiaton viesti
”tiedätkö ketään ”siviiliä” joka olisi haettu jostain suomeen hoitoon valtion kustannuksella kun hän on oleillut toisessa (kauko)maassa pitkiä aikoja?”
Nyt tiedetään: #alhol. Ja ministerit voi vaikuttaa asiaan, ja junailla asiaa työajallaan salassa muilta. Se on ihan ok. On täysin mielivaltaista, kuka pelastetaan.
Ilmoita asiaton viesti
Thaimaan skorpionit ovat yhtä vaarallisia kuin ampiaiset, normaali ihminen ei kuole sellaisen pistoon, eikä saa sellaisesta mitään pysyvää vaivaa tai vammaa. Jos ihminen on pistokselle allerginen, seurauksena voi olla anafylaktinen shokki, joka hoitamattomana johtaa kuolemaan. Shokki johtaa kuolemaan hyvin nopeasti, pahimmassa tapauksessa se sulkee hengitystiet kokonaan, mutta tällaista tilaa ei ”sairasteta”, kuolema tulee minuuteissa.
Tämä kertomus skorpionin pistoon Thaimaassa kuolleesta ei ole tosi.
”THE GOOD NEWS IS – NO THAILAND SCORPION SPECIES IS CONSIDERED DEADLY.
THE BAD NEWS IS – Anaphylactic shock can affect anyone after a bite by any venomous animal – Scorpion, ant, bee, bug, centipede, snake, etc.”
https://www.thailandsnakes.com/thailand-scorpion-s…
Ilmoita asiaton viesti
Muuten, missä ”lehdessä” tällainen ”uutinen” on ollut, linkki, kiitos.
Ilmoita asiaton viesti
Olisiko ollut mvlehti.fi? Kokeilin nimittäin löytää tuon lehden googlettamalla: ”suomalainen kuoli skorpionin pistoon thaimaassa” ja ensimmäinen osuma oli: https://mvlehti.net/2019/07/19/jarkyttava-suru-uut…
Lisäksi löytyi mm.: https://ylilauta.org/sekalainen/103534417 jossa kerrotaan mm. seuraavaa:
”Voidaanko Miikan henki vielä pelastaa?
Miikan tilanteen auttamiseksi on käynnissä laillinen rahankeräys. Jos haluat auttaa, näin voit sen tehdä; ehkä meillä on vielä aikaa:
Tiliyhteys: FI78 3939 0056 5751 37, Kai Mänttäri, viestiksi oma nimi
Toimeenpanija: Miikka Mustosen omaiset ja ystävät
Rahankeräysluvan saaja: Miikka Mustosen omaiset ja ystävät
Myöntäjä: Kaakkois-Suomen poliisilaitos
Lupanro: RA/2019/550 25.6.2019 – 25.10.2019″
Ilmeisesti rahankeräyksen järjestäneet ystävät, tuttavat, sukulaiset, ovat olleet liikkeellä liian myöhään.
Mitä tästä opimme? Kerätään rahat paluumatkaan etukäteen tai otetaan se matkavakuutus.
Ikävä tapaus kuitenkin. Osanottoni omaisten, ja muidenkin, suruun.
Ilmoita asiaton viesti
Mtkavakuutus oli, mutta se ei korvaa skoprionin pistosta!
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä korvaa, lopettakaa lässytys tuosta.
Ja miksi vaarattoman skorpionin pistosta tulee vaarallinen maksasairaus, yhtäkkiä?
Ilmoita asiaton viesti
Eix tää maksasairaus tullut kuukauden viiveellä väitetystä skorpionin pistoksesta itseasiassa.
Tää keissi on sekavaa satulua jopa mv-lehden mittapuulla.
Ilmoita asiaton viesti
Mihin muuten kerätyt rahat nyt mahdetaan käyttää ja paljonko sitä on tullut kassaan?
Ilmoita asiaton viesti
Ihmettelen, että viranomainen on myöntänyt rahankeräysluvan yksityisen ihmisen hyväksi. Käsittääkseni luvan saa vain rahan keräykseen yleishyödylliseen tarkoitukseen.
Ilmoita asiaton viesti
Kaikkien suomalaisten vakuutusyhtiöiden matkustajavakuutukset korvaavat malarian hoidon. Malarian aiheuttaa thaimaalaista skorpionia huomattavasti vaarallisemman hyönteisen pistos. Ja ne korvaavat myös skorpionin pistosta aiheutuneet välittömät hoitokulut, näin vastasi yhden vakuutusyhtiön lakimies.
Kuvista päätellen kyseessä on ollut maksakirroosi, kun nestettä on ollut noin valtavat määrät ja henkilö on täysin keltainen. Askiteksen ilmaantumisen maksakirroosipotilaalle katsotaan yleensä merkitsevän sitä, että potilas on taudinkulun loppusuoralla tai itse asiassa jo ”kalkkiviivoilla”.
Aivan uskomaton tarina näyttää kehittyneen tästä valheesta.
Ilmoita asiaton viesti
Oikeasti asia menee niin, että jos kiinnostaisi, niin kysykää Thai viranomaisilta. Kun ne nyt ei halua huonoa mainosta osakseen. Muutoin juristi Max taas loistaa jonkun Thaimaan juristit nyt sanovat maan litteäksi, eivät huomaa pikku tappoja jos tekijä on tarpeeksi korkeassa asemassa jne.
Ilmoita asiaton viesti
Tarina kertoo sairaalabakteerista.
Ilmoita asiaton viesti
Tuosta voi lukea sairaalabakteereista:
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk….
Ne eivät aiheuta maksakirroosia. Tällainen blogi pitäisi poistaa täytenä valheena tai sitten jättää näkyviin osoituksena kirjoittajan täydestä pöljyydestä, samoin näiden ”tarina kertoo” -tyyppien hölmöydestä.
Ilmoita asiaton viesti
Ihan mahdoton sanoa. Pitää olla tarpeeksi isokenkäinen, että saa tarvittavan korkea arvoisen virkamiehen kyselemään sairaalalta mitä nyt sitten oikeasti tapahtui. Kun jossain Thaimaassa on pienimuotoista korruptiota sun muuta ja turistikuolemia tietysti kavahdetaan. Itse olen herännyt mm. tuhatjalkaisen, sellaisen yli 10cm pitkän, kanssa josta tuli melkoinen puujalka pariksi päiväksi ei sen kummempaa. Mutta kuten sanottua jos on allerginen sun muuta voi olla paha paikka ja kukaan ei kai käsitä mitä ’kansan’ sairaala tarkoittaa se on peti ilmastoimattomassa huoneessa sekundatohtorien käsissä (lääkkeitä kyllä saa niitä saa ostaa mitä vain sadan metrin välein ns. apteekeista) joten kaikenlaiset bakteerit nyt kyllä on vakio. Rahalla tietysti sitten pääsee kunnon sairaalaan mutta se maksaa ja maksaa paljon …
Ilmoita asiaton viesti
Ulkomaalaiset käyvät Thaimaassa maksansiirroissa.
Ilmoita asiaton viesti
Halvempaa se varmaankin on kuin Suomessa. Suomessa yhteiskunta vain maksaa suurimman osan kuluista.
Ilmoita asiaton viesti
On ihmisen vapautta ottaa ja lähteä Thaimaaseen eikä jäädä Suomeen. On ihmisen vapautta jättää matkavakuutus ottamatta ja ryypätä säästyneet rahat. On ihmisen vapautta uskoa joihinkin ufomedioihin ja kirjoitella puutaheinää tällekin palstalle.
Ilmoita asiaton viesti
Joo mutta kyllä eläkkeellä oleva terveydenhoitajan pitäisi erottaa maksasairaan ihmisen ampiaisen ( tässä tapauksessa skorpionin jokma verrattavsissa ampiaiseen) pistämästä ihmisestä.
Ilmoita asiaton viesti
Miksi kyseinen henkilö ei hakeutunut hoitoon paikalliseen sairaalaan.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä hakeutui mutta vakuutus ei korvannut hoitokuluja.
Ilmoita asiaton viesti
Mitä hoitoja hän ei saanut? Kaikissa kuvissa mies makaa sairaalapedissä letkuissa ja antureissa?
Tarkoitatko sitä ettei hän saanut mystistä ”nesteenpoistoleikkausta”?
Ilmoita asiaton viesti
Finnair ei ottanut sairasta Mustosta matkustajaksi koska he eivät voi ottaa vastuuta noin sairaan miehen kuljettamisesta. Eikö kukaan teistä perussuomalaisista todellakaan osaa nähdä mikä tämän edesmeneen Mustosen todellinen sairaus oli? Iho keltainen ja vatsa turvonnut:
https://vastavalkea.fi/2019/06/27/miikka-mustonen-…
https://vastavalkea.fi/2019/07/08/miikka-mustonen-…
Artikkelissa sanotaan myös: ”Suomen valtio ei auttanut äitiä ja muita Miikan läheisiä edes sellaisen hoitopaikan saannissa Bangkokissa, jossa Miikalle voitaisiin tehdä hengen pelastava nesteenpoistoleikkaus.”
Huomaa nesteenpoistoleikkaus! Eikä hän ollut mikään matkallaan sairastunut turisti vaan oli jo jonkin aikaa oleskellut vaimonsa perheen luona siellä.
Ilmoita asiaton viesti
Perussuomalaiset kutsuvat moisia yleensä elintasopakolaisiksi, siis jos kyse ei ole heistä itsestään Thaimaassa.
Ilmoita asiaton viesti
Googletin sanan ”nesteenpoistoleikkaus” ja ainoa osuma oli vastavalkean juttuun…
Suoraan sanottuna etovaa ajaa kuolleen miehen avulla omia poliittisia päämääriään, kun vielä valehdellaan asiat erilaisiksi mitä ne on.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä näitä kirroosipotilaita punktoidaan ja laitetaan suntteja nesteen poistoon.
Ilmoita asiaton viesti
Ei ole olemassa hengen pelastavaa nesteenpoistoleikkausta.
Maksan toiminnan pettäessä vatsaontelo täyttyy ascites- nesteestä, jonka poistaminen ruiskulla imemällä tai vatsaonteloon poistoletku asettamalla
ei ratkaise ongelmaa.
Ainoa hoito on maksansiirto.
Ilmoita asiaton viesti
En halunnut mennä sinun ekspertiisisi alueella, mutta pakko oli näille ”tarina kertoo” -tyypeille jotain vastata.
Ilmoita asiaton viesti
Lähtökohtaisesti sairauksia on siviilien turha kuvitella varmuudella arvioivan, koska vaihtoehtoja sairauksista ja oireiden ilmenemisestä on niin monenlaisia. Niinpä maxjussiloiden ja muiden kotilääkäreiden spekulaatiot lähinnä aiheuttavat huvittuneen hymähdyksen. (Tunnettuahan on, että lukuisien sairauksien oireita yhdestä ihmisestä löytyy helposti.)
Huomiota kiinnittää myös taas ilmi tullut asenne, jota kaveripiirissä kutsumme suomalaiseksi mulkkuudeksi. Sen moni lukija varmasti huomasi, vaikka kommentoijat itse eivät.
Mitä tulee täällä mainittuihin vaihtoehtomedioihin, niin mustavalkoinen ”kaikki paskaa”-asenne niitä kohtaan ei vastaa todellisuutta, kuten ei valtamediaa kohtaan ”kaikki totta”. Yhtä lailla te olette epäluotettavia lähteitä.
Minulla ei ole kantaa kuolleen oireisiin sen kummemmin, eikä ole tarvetta spekuloida. Kunhan toin kuulemani väitteen esiin. Tässä ollaan siksi, ettei valtamedia halunnut sairastuneesta tehdä juttuja.
Ilmoita asiaton viesti
Usko sinä ihan vapaasti vaarattoman skorpionin piston aiheuttamaan äkilliseen maksasairauteen.
Paljasta noin ajattelukykysi rajat, jotka näyttävät tulevan vastaan epätavallisen nopeasti
Ilmoita asiaton viesti
Tsiisus mitä horiset. Juuri totesin pari senttiä kommenttisi yllä, ettei minulla ole kantaa ja sinä väität minulla sellaisen olevan. Jos et lue tai halua ymmärtää lukemaasi, keskustelu on turhaa. Kaltaisia on netti pullollaan. Mistä ihmeestä teitä sikiää…
Ilmoita asiaton viesti
”sen kummemmin”…
Ilmoita asiaton viesti
Hoito Thaimaassa olisi ollut halvempaa, ja luultavasti turvallisempaakin, kuin ambulanssilento Suomeen, joten ei ollut mitään syytä kuljettaa.
Max, onko korvausvelvollisuus, jos laiminlyö matkavakuutuksen,ja valtio maksaa?
Ei varmaankaan valtiolla ole mitään velvollisuutta maksaa hoitoa ulkomailla.
Ilmoita asiaton viesti
Ei mitään velvollisuutta. Aina peritään takaisin, jos jotain kustannetaan konsulaatin kautta.
Ilmoita asiaton viesti
Samat itsellesi Mikko Kangasoja, kun totesit ”ettei minulla ole kantaa ja sinä väität minulla sellaisen olevan”.
Kommentissasi nr 38 otit kuitenkin kantaa seuraavasti:
1. Siviilien kykyyn arvoida
2. Arvoioit siviilinä sairauksia ja niiden ilmenemistä
3. Huvitui hymähtäen ”maxjussiloiden ja muiden kotilääkäreiden spekulaatoista” – oletko sitten itse lääkäri vai miksi asetuit herjaamiesi henkilöiden yläpuolelle?
4. Teoriasi kaveripiireissäsi käytetystä suomalaisesta mulkkuudesta on varmaan joku pikkusieluisten raisiolaisten persujen sisäpiirijuttu. Älä kerro enenpää.
5. Esittämäsi totuudenvastainen ”kaikki paskaa” teoria asenteista ”vaihtoehtomediaa” kohtaan on vain fennofobistinen väite, joka sinäänsä sopii persuille. Persuhan saa vaikka myrskyn vesilasiin, vaikka lasi ja vesi puuttuu.
Ilmoita asiaton viesti
Luetun ymmärtämisessäsi ja halussa ymmärtää on sen luokan puutteita, että olisi typerää lähteä pöljään keskusteluralliin kanssasi. Osoitit erään toisen täällä esittämäni väittämän todeksi. Näin ollen lasket kommentteinesi keskustelun tasoa. Hyvä neuvo: paranna tasoa tai poistu.
Ilmoita asiaton viesti
Ahaa – Kangasoja ei otakkaan vastuuta omista kirjoituksistaan.
Kopion osan hengentuotteistasi sanasta sanaan. Jos ne ovat pöljiä niin käyppä katsomassa peilistä. Sinäänsä olen ihan samaa mieltä vänkäyksiesi pöljyydestä ristiriitaisuuksien vuoksi.
Ilmoita asiaton viesti
Vastaava tapaus on kokoomuspoliitikko Lotta Backlundin veli, joka on vakavasti sairaana Kaliforniassa. On ollut kahdeksan vuotta siellä, joten pitäisi jo tietää, että vaativaan hoitoon kannattaa olla vakuutus. Ja nyt hänet pitäisi saada ambulanssilennolla Suomeen. Sen 75.000 dollarin hinnalla saisi jo varmaan hoitoa Yhdysvalloissakin.
Ilmoita asiaton viesti
Vastaavuus oli matkavakuutuksen puuttuminen, mut siihen ne loppuvatkin.
Ilmoita asiaton viesti
Jos on kahdeksan vuotta asunut jossain maassa ja perustanut perheen sinne, niin kannattaa harkita jotain muuta kuin matkavakuutusta.
Ilmoita asiaton viesti
P.S.
Emme tiedä potilaan diagnoosia.
Myös hepatiitti eli maksatulehdus voi pahimmillaan aiheuttaa maksan toiminnan pettämisen, jonka ainoa hoito on maksansiirto.
Hepatiitin voi saada raivoraitiskin.
Esimerkiksi A -ja B – hepatiittien aiheuttajat ovat viruksia, joita vastaan matkailijat ottavat rokotteita.
Hepatiittipotilaskin muuttuu samoin kuin maksakirroosia sairastava ihonväriltään keltaiseksi.
Ilmoita asiaton viesti
Tässä tapauksessa ”tarina kertoo” että oli kirroosi jo lähtiessä.
Ilmoita asiaton viesti
Joo, kansa tietää 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Surullista, miten moni ihminen on tässä ketjussa halunnut omalla nimellään ja naamallaan ilmaista, ettei heillä ole kaikki kotona.
Ilmoita asiaton viesti
Voisko edustaja tarkentaa mitä tarkoittaa?
Ilmoita asiaton viesti
Osoititte tahtomattanne väitteeni yllä todeksi.
Ilmoita asiaton viesti
Miksi pitäisi. Tehän tiedätte kaiken!
Ilmoita asiaton viesti
Ehkäpä kansanedustaja Mäkelä voisi perustella näkemystään?
X
Ilmoita asiaton viesti
#33
Sinä teet sitä jokaisessa kirjoituksessasi ja kommentissasi.
Ilmoita asiaton viesti
Jani Mäkelä katso peiliin oot niin lukuisia kertoja kehittänyt valheellista tietoa. Kukaan tervejärkinen ei sun puheita ota toisissaan
Ilmoita asiaton viesti
Tuntuu, että puheenvuoron kommenteista on vuosien saatossa tullut yllä olevan kaltainen henkisen ulosteen mylly. Päänaukomisen kanava. Kohta 11 vuotta tätä nähneenä siltä tuntuu.
Ilmoita asiaton viesti
Vastustatko sananvapautta?
Ilmoita asiaton viesti
Voi jeesus… Olipa Jiriltä ”edustava” heitto. Sanomisten kritisointi ei tarkoita halua niiden kieltämiseen. Tiedän, että tartutte muotoon ja tarkoitukselliseen väärinymmärtämiseen, koska sisältöön ette osaa. Se on monien ihmisten taipumus, kun jotenkin pitää saada sanoa viimeinen sana. Hätätilanteessa mikä tahansa käy. Se on samalla luovutusvoitto itse asiasta ja keskustelun kääntämistä itselle edullisempaan aiheeseen.
Ilmoita asiaton viesti
Minusta on viihdyttävää vinoilla laitaoikeistolle. Välillä voi jakaa kansalaisille myös oikeaa tietoa. Onko se mielestäsi faecestä?
Ilmoita asiaton viesti
Puheenvuoron perustajat tuskin tarkoittivat sivustoa vinoilukanavaksi. Teille on jo olemassa vauva.fi ja suomi24.fi.
Ilmoita asiaton viesti
Mitä väärää tietoa ja missä?
Ilmoita asiaton viesti
Ei olekaan, olen oopperajuhlilla Savonlnnassa, mutta osa perheestä on kyllä kotona
Ilmoita asiaton viesti
Jani Mäkelä, kuten siis blogisti ja kommentoinut MV-porukka. Jos ei tuo Mustonen olisi ollut Odinin sotureita, teitä ei olisi kiinnostanut pätkääkään! Tätä tapausta yritetään nyt käyttää keppihevosena ISIS-vaimojen asiassa ja väittää, että muut kuin persut haluaisivat muka noutaa heidät valtion varoin Suomeen. Älä sinä nyt kansanedustajana nolaa itseäsi kuten puoluetoverisi Mika Niikko on tehnyt!
Ilmoita asiaton viesti
Pekka, kommenttisi ovat kuraa. Ole hyvä äläkä kommentoi. Väitteesi perustuvat oletuksiin, joita et perustele, eivätkä ne ole ylipäätään pitäviä.
Esim. ei tarvittaisi SoO:ta voidakseen käyttää sairastunutta keppihevosena.
Kukaan ei väitä, että ”muut kuin persut” haluavat isis-vaimot Suomeen.
Sama linja jatkuu muissa viesteissäsi. Lasket Puheenvuoron tasoa.
Ilmoita asiaton viesti
Suomessa on kuitenkin sananvapaus, jonka mukaan siihen sisältyy oikeus ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä.
Kun sinä Mikko otit kantaa tähän asiaan kommentissasi nr 38 ja sitten totesit sanatarkasti kommenttisi 49 mukaisesti ”ettei minulla ole kantaa..”, niin se on ihan OK. Niin se mieli muuttuu vaikkei sitä itse huomaakkaan.
Epälooginen kainostelemattomuus, impulsiivisuus ja dominointi viittaa narsismiin.
Ilmoita asiaton viesti
Kangasoja neuvoo muita mielellään olemaan kommentoimatta, vaikka kilpailee Engrenin kanssa tasaväkisesti jne….
Ilmoita asiaton viesti
Mikko Kangasoja, en ota ohjeita sinulta joten älä turhaan vaivaudu 😀
Ilmoita asiaton viesti
Kuvitteletko sinä, jostain ihmeen syystä, nostavasi tasoa?
Olet väittänyt kaikkea faktatietoa tapauksesta joko vastaan tai välinpitämättömyyttäsi uhoten.
On selvää, että Visunen kirjoitti väittäen, että Mustosen tausta SoO:ssa olisi vaikuttanut päätöksiin Suomessa. MV-lehtenne on tuonut esiin Mustosen taustan jokaisessa jutussaan ja monet kansanedustajanne ovat kirjoittaneet Mustosesta ”isänmaallisena” suomalaisena. Mihin tuo ”isänmaallisuus”-olettama mielestäsi perustuu?
Odinin jäsenyys oli ainoa syy, miksi persujen kiinnostus yhden soturin saamiseksi Suomeen heräsi. Sitten siitä tuli keppihevonen, jota MV-lehtikin korostaa: samaan aikaan, kun Mustosta koskevaa kampanjointia tehtiin, hallitus mietti al-Hol leiriläisten evakuointia.
Kun persut kiihkeästi kannattavat kaikkien mahdollisten avuntarvitsijoiden kotiin kuljettamisen, teidän pitäisi vaatia myös valtiolta toimia evakuointien tekemiseksi myös al-Holista.
Ilmoita asiaton viesti
Vihervassareille vinkki: lue viestini vähintään kahdesti. Käy välillä tuulettumassa.
”Odinin jäsenyys oli ainoa syy, miksi persujen kiinnostus yhden soturin saamiseksi Suomeen heräsi.”
Luotat liikaa selvänäkökykyysi ajatusten lukijana. Lue viestini.
Kummastelen, miten teillä ei ole muuta elämää näillä keleillä kuin keksiä jotain muka nasevia tyhjänpäiväisyyksiä. Olen ollut paljon poissa sivustolta ja nyt tässä kun olen keskustellut, niin jää kuva, että täällä on läjä pirttihirmuja päivystämässä persuja päivästä toiseen.
Kun itse kirjoitan tyyliin mistä tahansa muusta kuin maahanmuutosta ja Trumpista, teitä päänne repijöitä ei näy missään. (Tämä ei ollut kutsu tai toive vaan toteamus.) Jätätte – ihan oikeasti – fiksoituneen ja katkeroituneen kuvan itsestänne. Ette saa kuplanne ulkopuolella uskottavuutta tyylillänne. (Joku nyt jo miettii antavansa vastapallona, että ”et saa sinäkään”, niin mitä se sinua auttaa?)
Kaikista en tahdo uskoa korkeakoulutetuksi. Se, ettei moni vieläkään ole kai ajatellut osaltaan, millaista keskustelua Puheenvuorossa olisi fiksuinta käydä tai että pään aukominen on sitä tai että tässäkin keskustelussa se on ainoa vaihtoehto (todellakin?), herättää kysymyksiä. Koko keskustelu lähti Kirsin vilpittömistä kysymyksistä, eikä esim. minulla ole mitään isompaa kantaa asiaan, niin silti täällä riekutaan kuin meillä olisi jotenkin kovatkin kannat asiaan.
Ilmoita asiaton viesti
Narsistisen verbaalioksennuksesi jälkeen voimme Kangasoja lukea mitä kirjoitit viestissäsi nr 176:
”Jos voisin, palkkaisin teidät kaikki Ruotsin onnettomuustutkintakeskukseen tutkijoiksi. Voisitte meilailla netissä mielipiteitä onnettomuuksista.”
Viestissäsi kerrot, että ”kaikista en tahdo uskoa korkeakoulutetuksi” – tässä olemme ihan samaa mieltä.
Ilmoita asiaton viesti
Huomaa, että Janilla on sentään itseironiaa. Kiitos aamun nauruista.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä valtio on lennätellyt ja tulee lennättämään mikäli tyyppi on vain ”oikea” jota lennätellään! Mahtaa olla voimaantunut olo kun ”tietää” noin paljon asiasta, tietämättä kuitenkaan yhtään mitään asiasta!
Ilmoita asiaton viesti
Ketä ”oikeita tyyppejä” on lennätelty? Sano nyt ihan suoraan kun kerran tiedät.
Ilmoita asiaton viesti
Propagandaa. Kuten tässä on selitetty Maxin ja minun voimin,jotta konsulaatti voi avustaa, harkinnan varaisesti. Virkamiehen velvollisuus on kohdella kaikkia tasavertaisesti, mutta se ei tarkoita sitä, että kaikki saavat sen, mitä haluavat.
Ilmoita asiaton viesti
Toivottavasti tämän blogin kirjoittaja ymmärtää poistaa tämän blogikirjoituksen.
Kirjoituksesta puuttuvat kaikki sellaiset asiatiedot , joiden perusteella voitaisiin edes yrittää käydä hedelmällistä keskustelua aiheesta.
Ilmoita asiaton viesti
Sen nyt ymmärtää, että vihaa persuja ja jotain Juha ’MV’ Korhosta, mutta saa olla aika fanaattinen, jos suoraan sivuuttaa vaikka äidin haastattelun sillä perusteella, että tekijä on MV Korhonen …
https://www.youtube.com/watch?v=N3NKvL8yles
Haastattelussa Miikan Äiti: Miika kuolemassa Thaimaassa Miksi valtio ei tee mitään?
15 530 näyttökertaa
Juha Korhonen
Esitettiin suoratoistona 26.6.2019
Huomio päivämäärä. Silti uudestaan yksipuolinen haastattelu ei ole vielä fakta jonkun tarvitsee saada tarpeeksi isolta virkamieheltä Thaimaassa tästä lausunto.
Ilmoita asiaton viesti
Mikko Engren, miksei tuo äiti ole itse lentänyt Thaimaahan laittamaan asioita kuntoon? Mikset sinä ole tehnyt mitään asian hyväksi?
No kysyt varmaan, miksen minä ole tehnyt? Siitä yksinkertaisesta syystä, että mielestäni maailmassa on suurempiakin ongelmia kuin vakuutusturvansa hoitamatta jättänyt ja terveytensä ulkomailla pilannut ”matkailija”. Täysi-ikäiset, vapaavaltaiset ihmiset ovat viime kädessä vastuussa itsestään.
Ilmoita asiaton viesti
Älä nyt, tämähän käy yhä hauskemmaksi. Äsken ilmaantui vielä piste iin päälle, persukansanedustaja keskustelijoita solvaamaan.
Ilmoita asiaton viesti
Nostaa se vähän kulmakarvoja jos empaattisen kommentaattorit täällä yhden kuvan perusteella kertovat faktana, että maksakirroosi juomalla (voi saada muutenkin), ja ukko joutaakin kuolla.
Ilmoita asiaton viesti
Kaikenlaista voi näköjään uumoilla ja sitten ottaa tiukasti kantaa.
Ilmoita asiaton viesti
Eiköhän useimpien kommentaattoreiden pointti ollut se, että valtion syyllistäminen tästä asiasta on MV- lehden ja persukansanedustajan höpöä.
Ilmoita asiaton viesti
Suomen ulkomaan edustustojen tehtäviin kuuluu auttaa maassa olevia suomalaisia. Nyt ei näytä niin käyneen. Selvyys olisi hyvä saada: kantavatko edustustot vastuunsa kuten kuuluu? Sama epäkohta tuli ilmi 2004 tsunamin jälkeen. Siinä suhteessa Suomi erottuu ilmeisesti muista Pohjoismaista ikävästi.
Toinen kysymys on, onko auttaminen tasapuolista? Kysymykset koskevat kaikkia, jotka sairastuvat ulkomailla ja tarvitsevat edustustojen apua.
Ilmoita asiaton viesti
Vielä kerran:
Konsuliapuun liittyy paljon vääriä mielikuvia. Usein kuvitellaan, että suurlähetystö tai konsulaatti järjestää pois pulasta, korjaa tilanteet paremmaksi ja maksaa kaiken. Näin ei kuitenkaan ole, vaan palvelut ovat keskittyneet neuvontaan ja tiedottamiseen.
Jotkin suurlähetystön ja konsulaattien palvelut ovat maksullisia ja monista peritään esimerkiksi toimistomaksu. Konsulaatit eivät maksa asianajaja-, sairaala-, hotelli-, ravintola- tai muita laskuja, vaan näistä vastaa jokainen itse. Konsulaatit eivät myöskään myönnä taloudellisia avustuksia kuin äärimmäisessä hätätapauksessa. Taloudellisiin avustuksiin on saatava ensin lupa kotimaan viranomaisilta ja ne harkitaan tarkoin tapauskohtaisesti.
Konsulaatit eivät myöskään ole matkatoimistoja. Ne eivät anna matkailuneuvontaa tai varaa ja maksa matkalippuja. Jokaisen tulee hoitaa itse matkalippunsa sekä selvittää kohdemaansa olosuhteet ja nähtävyydet.
Suurlähetystöillä ja konsulaateilla ei myöskään ole olemassa maagista ”vapaudut vankilasta” -korttia. Jos matkalla joutuu pidätetyksi tai vangituksi, voivat lähetystyöt ja edustustot vain antaa tietoa oikeuksistasi ja valvoa olosuhteita.
Suurlähetystöt tai konsulaatit eivät voi antaa oikeusapua tai puuttua oikeuskäsittelyyn. Kohdemaassa noudatetaan aina maakohtaisia lakeja ja säännöksiä.
Koeta nyt vihdoin ymmärtää ettei edustustolilla ole velvollisuutta auttaa maassa olevia suomalaisia.
Ilmoita asiaton viesti
Ralf Karlsson, et ymmärrä luettua, koska haluat kuvitella sen olevan jotain muuta kuin on.
Kukaan ei ole vaatinut matkalippuja, eikä vapautua vankilasta, kun ei tässä tapauksessa kukaan siellä ole. Käyt aivan omaa erillistä keskustelua ja keksit olkiukkoja toisten mielipiteistä.
Päätät kommenttisi, ettei tarvitse auttaa. Se ei pidä paikkaansa.
https://um.fi/edustustot#laaja
Jotta voit edes keskustella aiheesta, perehdy tarjolla oleviin tietoihin, äläkä keksi niitä. Muutoin napsahtaa vastapalloon saman tien, kuten netissä usein käy.
Ilmoita asiaton viesti
Tässä niitä ko. tapaukseen tarjolla olevia tietoja:
Edustustojen velvollisuutena on neuvoa, ohjata ja auttaa konsulipalvelun saajaa edistämään omatoimisesti asiaansa. Edustustot palvelevat myös hädänalaiseen asemaan ulkomailla joutuneita suomalaisia.
Mitä konsulipalveluihin kuuluu?
https://finlandabroad.fi/web/tha/hadassa-matkalla
Ilmoita asiaton viesti
Kangasoja, sinähän tässä et näytä, persujen tapaan, tutustuneen yhtään mihinkään. ”Voi avustaa” on koko lain sisältö, mitään velvollisuutta sieltä ei kerta kaikkiaan löydy.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990498
Ilmoita asiaton viesti
Juu, ehdottomasti valtion velvollisuus on maksaa ISIS-taistelijoiden paluuliput, jos ovat Suomen kansalaisia. Ehkä kuitenkin turistiluokka riittää.
Ilmoita asiaton viesti
Missä niin väitetään? Kannattaa sitten olla tarkka, Engren.
Ilmoita asiaton viesti
–ukko joutaakin kuolla.
Kuka kirjoitti näin?
Ilmoita asiaton viesti
Vain Engren itse, ei kukaan muu.
Ilmoita asiaton viesti
Blogin kirjoittaja on selvästi kirjoittanut, että ”lehtitietojen perusteella”.
Valitettavasti monet asiat, joihin joutuu ottamaan kantaa ovat heikosti uutisoituja, kuten tämäkin.
Kirjoitin väärin, että Soldiers of Odin olisi kielletty järjestö.Pahoittelen.
Esitän kysymyksiä siitä, onko toimittu oikein. Sitä en itse voi tietää, mutta tämä tapaus on syytä lehdistön tutkia tarkkaan ja tehdä sitten selväksi kansalaisille, missä menee se raja, milloin valtio tulee apuun ulkomailla.
Olen hämmästynyt siitä, että jään tässä keskustelussa näin yksin.
Ilmoita asiaton viesti
”OP:n henkilöasiakkaiden vakuutustoiminnan johtaja Hanna Hartikainen varoittaa, että matkalla sairastumisen kulut voivat yllättää, vaikka sairastuminen ei olisi vakava. Hän muistuttaa, että hoitokulujen lisäksi vahinkoon voi liittyä myös muita kuluja, joita ei välttämättä aina osata ennakoida.
–Jos sairastut Thaimaassa ripuliin, etkä voi mennä sen vuoksi lentokoneeseen, myös uusien lentojen hinnat tulevat maksettavaksesi, ellei sinulla ole vakuutusta, hän kommentoi blogissaan.
Esimerkkinä yllättävän suurista kustannuksista Hartikainen mainitsee ambulanssilennon Suomeen. Se voi hänen mukaansa maksaa jopa 150 000 euroa.
–Suomen valtio ei maksa hätätilanteessa reissaajan sairaala-, hotelli- ja lentolaskuja. Hätätilanteessa Suomen edustustot toki auttavat matkailijaa antamalla neuvoja, mutta kustannukset jäävät matkailijan vastuulle, hän kommentoi.”
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/194609-asiantunti…
Ilmoita asiaton viesti
Olihan tästä se hyöty, että tähdennetään matakavakuutuksen tarpeellisuutta, ja muistutetaan siitä, että nk. konsulinkyyti on legendaa.
Itse asiahan vaikuttaa ihan selvältä.
Ilmoita asiaton viesti
Ihailtavaa vihervasemmistolaisten itsevarmuutta asiasta, johon eivät vaivaudu perehtymään, mutta runsaasti varmoja mielipiteitä on. Työelämässä tuo yhdistelmä on vaaraksi, mutta täällä pääsette sielunveljienne suosioon.
Jos voisin, palkkaisin teidät kaikki Ruotsin onnettomuustutkintakeskukseen tutkijoiksi. Voisitte meilailla netissä mielipiteitä onnettomuuksista.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos fiktiivisestä työtajouksestasi, mikä sinäänsä olisi hyvinkin mielenkiintoinen.
Ruotsalainen onnettomuustutkintakeskus Statens haverikommission SHK on maailman huippua ja se on tukenut suomalaisiakin viranomaisia.
Tämä kommenttisi ruotsalaisiin viittaava herja on kutenkin
säälittävä. Narsismista mainitsin jo kommentissani 179.
Ilmoita asiaton viesti
”Ihailtavaa vihervasemmistolaisten itsevarmuutta asiasta, johon eivät vaivaudu perehtymään, mutta runsaasti varmoja mielipiteitä on.”
Miten hyvin olet itse perehtynyt asiaan? Oletko esim. ollut yhteydessä Mustosta Thaimaassa hoitaneisiin lääkäreihin, Finnairiin tai Suomen Bangkokin suurlähetystöön?
Ilmoita asiaton viesti
Luettelepa tästä tapauksesta kaikki, minkä tiedät olevan varmasti faktaa.
Kaksi skorpioninpistoakin on mainittu, faktaa vai fiktiota?
Ilmoita asiaton viesti
Eksytte pöljästi, kun väkisin pitää vastaan väittää.
Olen kyllä lukenut aiheesta kirjoitetut jutut, mitkä täällä yksi linkitti. Minulla ei ole merkittävää kantaa, kun ei ole tarvetta. Kysymyksiä on. Te änkyrät täällä olette kaikenlaista väittäneet.
Ilmoita asiaton viesti
”Te änkyrät täällä olette kaikenlaista väittäneet.”
Tarkoittanee kaikkia kriittisiä mielipiteitä esittäneitä, vai olenko mielestäsi väittänyt jotain?
Ilmoita asiaton viesti
Mielenkiintoisia kysymyksiä blogisti asettaa. Itse en osaa kertoa vastauksia itse asiaan, eli Suomeen kuljetukseen, koska en tunne tarkemmin tätä tapausta.
Muutama hyvä kommentti tässä blogissa on, varsinkin Pekka Toivosen 26. kommentti hepatiitista. Sen voi todellakin saada raivoraitiskin tartunnalla.
Itse olin 1950-luvulla alle kouluikäinen pikkutyttö ja silloin en ollut nauttinut alkoholia pisaraakaan, mutta tällöin riehui tarttuva keltatauti. https://www.duodecimlehti.fi/lehti/1993/7/duo30090
Muistan kuinka jouduin olemaan eristyksissä Oulun Tuirassa olevassa kaupunginsairaalassa ja kovin yksinäistä oli, kun vain ikkunan takana minua sai käydä katsomassa. Perheenjäsenistä vain äitini sai tulla huoneeseen.
Voisiko olla siis looginen tapahtumainkulku, että edesmennyt Mustonen olisi saanut tämän skorpioninpiston ja sen kautta olisi sitten tämä hepatiitti A -virus päässyt elimistöön?
Ilmoita asiaton viesti
Toistan kommenttini #47.
Jos blogisti ei ymmärrä niin meidän kommentoijien pitäisi ymmärtää lopettaa keskustelu tämän menehtyneen ihmisen tapauksesta kaikilta osin.
Aiheetta enempään.
Ilmoita asiaton viesti
Mielestäni nimenomaan hedelmällistä keskustelua kannattaa käydä asian tiimoilta.
Tuosta Duodecimin artikkelista selviää, että mm. hygienian taso ja juomaveden epäpuhtaus voivat aiheuttaa tartunnan, joten kenenkään juopoksi ja itseaiheutetuksi taudiksi leimaaminen on todellakin muutamilta kommentoijilta törkeää, tietämättä asian oikeaa laitaa.
Ilmoita asiaton viesti
Pekka Toivonen, blogisti ei ymmärrä.
Ilmoita asiaton viesti
Ei ole mitään syytä poistaa blogia. Sinä kysyt hyviä kysymyksiä ja niihin olisi hyvä saada vastauksia.
Ilmoita asiaton viesti
Mihin enää tarvitaan lääkäreitä, kun US:n kommentaattorit pystyvät diagnosoimaan potilaan pelkän epäselvän nettikuvan perusteella? Toisaalta vala vaatii lääkäreitä tekemään kaikkensa potilaan pelastamiseksi oli tauti sitten itse aiheutettu tai ei. Autetaanhan Suomessa verovaroin mm. narkkareita ja AIDS-potilaita. Ja mitä kuljetuksiin tulee, valtion kustannuksella kuljetetaan vaarallisia terroristeja ja maksetaan heille jopa perille jäämisestä. Lähiaikoina tullaan varmasti rahtaamaan Suomeen myös näitä vaarallisiksi luokiteltuja ISIS-morsiamia.
Ilmoita asiaton viesti
Näyttää näitä kotilääkäreitä tällä riittävän, siitä olen samaa mieltä.
Mitä taas tulee blogistin epäilemään asiaan, että Soldiers of Odinin jäsenyys olisi estänyt kotiinkuljetuksen, niin en usko sen vaikuttaneen asiaan.
Samoin en sekoittaisi keskusteluun Isis-naisia ja heidän lapsiaan, koska se ei ole relevantti vertailukohde siihen, miksi valtio ei hommannut edesmennyttä Mustosta Suomeen.
Jos vertailua halutaan, niin silloin pitää verrata suhteessa muihin matkailijoihin, jotka itse menevät minne turistikohteeseen tahansa. Miten valtio auttaa keitäkin missäkin tilanteissa ja onko turisteilla matkavakuutukset ja rokotukset kunnossa?
Näissä keskusteluissa näytetään hakevan vastakkainasettelua, mutta silloin menee vain puurot ja vellit sekaisin.
Ilmoita asiaton viesti
Puolakka tarjoilee A-hepatiittia itse kotilääkärinä. Hepatiitti A:han ei ole olemassa lääkitystä. Joskus sairastunutta joudutaan hoitamaan sairaalassa. Tauti paranee itsestään, vaikka aikuisella toipumiseen voi kulua kuukausiakin. A-hepatiittiin sairastunut ei jää viruksen kantajaksi.
Siihen ei taida kovin helposti kuolla, siihen A-hepatiittiin?
Ainakin yksi anesteiologian erikoislääkäri ja yksi psykiatrian erikoislääkäri suosittelevat kommenttejani, joissa missään en diagnosoi ketään. Esitän ainoastaan tosiasioita, ja korosta, ettei thaimaalaisen skorpionin pistoon kuole, jollei sitten saa anafylaktista shokkia, joka tappaakin sitten hetkessä, jos apua ei pikaisesti ole saatavilla.
Ilmoita asiaton viesti
Minun ei tarvitse esittää besserwisseriä tai kotivalelääkäriä, eikä kaikkien alojen asiantuntijaa. Riittää kun luen Duodecimin artikkelia ja kerron omista kokemuksistani, ettei hepatiitin syy ole aina juoppous.
Ilmoita asiaton viesti
Suosittelin, kun kommenttejasi ei yleensä suositella.
Ilmoita asiaton viesti
Meinaakko, että määrä on laadun tae?
Ilmoita asiaton viesti
Joo, minun tapauksessani.
Ilmoita asiaton viesti
Katson kyllä suosittelijasi ja hihittelen mielessäni;)
Ilmoita asiaton viesti
Ei tässä ole tullut mitään sellaista, että olisi tarvinnut kuljettaa ambulanssilennolla Suomeen. Jos valtio maksaa, hoito Thaimaassa olisi ollut halvempaa.
Ilmoita asiaton viesti
Lääkärit jättävät joka päivä Suomessa sairauksia hoitamatta – ei siis välittömästi henkeä uhkaavia – koska se resurssit eivät riitä, kaikkea ei voi hoitaa, paitsi itse maksavalta oligarkilta.
Enpä ole mitään valaa vannonut, ei mitään virallista lääkärinvalaa ole ollut vuosikymmeniin.
Onnettomuuspaikalle saavuttaessa pitää huomioida, että kovaäänisin ei ole eniten avun tarpeessa.
Ilmoita asiaton viesti
”Enpä ole mitään valaa vannonut, ei mitään virallista lääkärinvalaa ole ollut vuosikymmeniin.”
Lääkäriliiton sivuilla kyllä kerrotaan lääkärivalasta, jonka lisensiaatit vannovat. Valassa sitoudutaan lääkärin eettisiin ohjeisiin, joissa mm. sanotaan, että potilaita on kohdeltava tasapuolisesti. Taitaa olla vapaaehtoinen mutta pitäisin hieman arveluttavana lääkäriä, joka ei suostu sitä vannomaan.
Ilmoita asiaton viesti
Sitä ei ollut olemassa v 1986. Minusta on jotenkin makaaberia vannoa valaa ammattiliitolle. Miltä kuulostaisi Metalliliiton vala? En myöskäänn ole esim. eutanasiasta samaa mieltä Lääkäriliiton kanssa. Lääkäriliittohan voi erottaa minut jäsenyydestään, jos näkee siihen olevan aihetta.
Ilmoita asiaton viesti
Itse olen KAL:n edeltäjän, STS:n jäsenenä sitoutunut korkeakouluinsinöörien eettisiin ohjeisiin.
Ilmoita asiaton viesti
Olen ollut huomaavinani.
Ilmoita asiaton viesti
No jos ollaan ihan tarkkoja, niin aikanaan piti antaa kirjallinen vakuutus (siis itse kirjoitettu käsin), että kunnioittaa ihmisoikeuksia. Tuomarinvakuutuksen olen antanut, kun valittiin Hallinto-oikeuden asiantuntijajäseneksi.
Monet lääkärinlausunnothan allekirjoitetaan kunnian ja omantunnon kautta, mikä vastaa todistajanvakuutusta (ei vissiin valoja ole enää kuin armejassa, ja Vapaamuurareilla??)
Ilmoita asiaton viesti
”Eräät yhdistykset, muun muassa vapaamuurarit, ja monet opiskelijayhteisöt (mm. teekkarien killat) ottavat jäseniltään valan, joka voi olla luonteeltaan joko vakava tai humoristinen.”
Ilmoita asiaton viesti
Muistaako kukaan vihreän ”merirosvon” tapausta ja minkänlaista meteliä mediat piti sen takia että tämä ”rosvo” vangittiin vaikka oli ihan ite tarkoituksella ”merirosvoillut” .
Voisiko johtua siitä yksinkertaisesta syystä että tämä ”rosvo” kuului paremmistoon?
Ilmoita asiaton viesti
Lehtisen mielestä Venäjän erikoisjoukot saavat kaapata kansainvälisillä vesillä kulkevan aluksen ja vangita miehistön. No, kansainvälisen merioikeuden mukaan ei saa. Venäjä tuomittiin palauttamaan alus ja maksamaan miljonakorvaukset.
Vain Putinin saapasta nuoleva persuidiootti voi verrata näitä tapauksia toisiinsa.
Ilmoita asiaton viesti
Sun sairas pää tuottaa sairaita kuvitelmia, ilmastoahdistuksen syytä?
Ilmoita asiaton viesti
Harvinaisissa tapauksissa A- tai C-hepatiittivirus aiheuttaa nk. fulminantin hepatiitin, joka voi nopeasti tuhota maksan.
Ainoa hoito on tuolloin maksan siirto.
Thaimaassa aivan varmasti löytyy korkeatasoisia sairaaloita
https://en.wikipedia.org/wiki/King_Chulalongkorn_M…
Ilmeisesti jenkit käyvät siellä maksansiirroissa
https://bookimed.com/clinic/bumrungrad-internation…
Luultavimmin amubulanssilento Suomeen olisi ollut kalliimpi, kansainsvälisistä hinnoista päätellen.
Minä en osaa sanoa, onko Suomen valtiolla velvollisuus maksaa hoitoa ulkomailla tai ambulanssilentoja.
Askitespunktio eli nesteen poisto vatsaontelosta voidaan tehdä missä tahansa, ei ole vaikea homma.
Maksakirroosiin liittyy kohonnut porttilaskimopaine, ja usein potilaat kuolevat verenvuotoon ruokatrovesta. En tiedä, kasvaako riski ulkoise paineen alentuessa.
Matkavakuutus siis kannattaa ottaa.
Ilmoita asiaton viesti
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk….
”Maksakirroosi on vakava sairaus, ja Suomessa siihen kuolee vuosittain yli 500 ihmistä. Maksakirroosia aiheuttavat pitkäaikainen runsas alkoholin käyttö, vyötärölihavuuden aiheuttama rasvamaksa, maksan virustulehdukset ja tietyt autoimmuunitaudit.”
Nykäseltäkin meni haima joka sekin nyt viittaa huonoihin geeneihin. Tämä maksojen poksahtelu kaikilta juopoilta on kyllä puhdas myytti jos siinä olisi totuutta takana enemmän luku olisi 500 sijaan 5000 tms. ja niissä eroteltu alkoholistien kuolemat. Eli liki nollan todennäköisyys, että maksa noin nuorella miehellä poksahtaisi juomalla kun taas sen sijaan esim. noilla hepatiiteilla hyvinkin.
Ilmoita asiaton viesti
Suomessa ei alkoholistille tehdä maksansiirtoa, jos ei osota pysyvänsä raittiina. Thaimaassa varmaankin olisi tehty.
Ilmoita asiaton viesti
Epäilen kirjoittaako yksikään nk. valtamedian lehdistä aiheesta. Jostain syystä näitä tavallisen ihmisen huolenaiheita ei haluta selvittää. Kuitenkin pohdintaa siitä, miten ko tilanteessa kansalaisen tulisi toimia, olisi hyvä olla.
Keskustelu täällä on hyvä asia.
Ilmoita asiaton viesti
Ei kirjoita koska asiaa on nostanut esiin Korhonen jne. Juuri kaameampaa kaksoismoraalia ei voisi taas olla pääasia on ettei mv sun muut voi olla oikeassa eli siksi vaietaan.
Ilmoita asiaton viesti
Vain vainoharhaiset hölmöt vaivaavat päätään salaliittoteorioilla. Ette te voi kirjoittamattomuuden syytä todistaa, joten huutelunne on naurettavaa ja turhaa.
Yksinkertaisin selitys on yleensä paras: 1. Tarina ei ole mennyt niin kun laitaoikeiston hörhösivuilla kerrotaan. 2. Yksittäisen turistin tarinan kertominen ei ole kovin kiinnostavaa eikä korrektia. 3. 1+2.
Ilmoita asiaton viesti
Minkä ihmeen takia asiasta pitäisi kirjoittaa ”valtamediassa” tai yleensäkään missään mediassa??
Ystäväni kuoli puolisen vuotta sitten aasiassa, olisiko hänen kuolemastaan pitänyr uutisoida laajalti ja ”valtamediassa”? Vai oli tämä Odinin soturi joku merkittävä tai kuuluisa henkilö jonka kuolemasta pitäisi laajalti suruliputtaa?
Jotain rajaa sanottiin eräänkin puolueen kampanjassa, suosittelen sitä nyt myös tähän.
Ilmoita asiaton viesti
Dr. Göbbelsin mukaan emävale toimii propagandassa parhaiten.
Ilmoita asiaton viesti
”Joko uskot vai valehtelenko vielä lisää…”
Ilmoita asiaton viesti
Oletko sitä mieltä, että valtion kuuluu maksaa kaikkien suomalaisten sairaanhoitokulut ulkomailla?
Jos näin ei ole, niin nk. uutinen on tässä asiassa mitä ilmeisimmin tekemällä tehty, so. propagandistinen.
Rautalangasta:
1. vainajalla oli jokin vakava sairaus, luutavasi maksakirroosi, syy tuntematon. Jos huono tuuri käy, voivat muuten tietyt lääkkeetkin nopeasti tuhota maksan. Thaimaassahan kuulemma saa ilman reseptiä apteekista mitä tahansa…
2. Mahdollisesti em. teorian perusteella hän olisi tarvinnut maksansiirron.
3. Suomessa sitä ei välttämättä olisi edes tehty (kts. yllä). Thaimaassa luultavasti olisi, maksua vastaan.
4. Lentokoneeseen ei päästetty. Thaimaassa ei lääkärintodistuksia varmaankaan allekirjoiteta kunnian ja omantunnon kautta – ilamailulääkäri luultavasti ratkaisi asian. Olisiko ehkä päässyt vaikka Aeroflotilla Moskovan kautta?
5. Thaimaassa ilmeisesti kuitenkin oli sairaalahoidossa? ei kadulla. Ei siis jäänyt hoitoa vaille.
Luulenpa useimpien suomalaisten olevan sitä mieltä, että valtio ei ole velvollinen maksamaan ulkomailla oleskelevien sairaanhoitokuluja. Konsulaatti voi harkinnan mukaan lainata rahaa niihin, tapauskohtaisesti harkiten.
Mikä se uutinen, ja mahdollinen vääryys sitten on?
Ilmoita asiaton viesti
Totuus kannattaa asioista aina selvittää. Itsekin mietin uskaltaako aiheeseen koskea, mutta päätin rohjeta.On kyllä surullista, jos verovaroilla koulutetut toimittajat eivät rohkene asiaan tarttua.
Itse tiedän yhtä vähän kuin muutkin, mikä on totuus tässä casessa.
Ilmoita asiaton viesti
Eikös meidät kaikki ole enemmän ja vähemmän verorahoilla koulutettu?
Miksi asiasta pitäisi tehdä julkista ja ottaa laajenpaan tarkasteluun? Yksityishenkilö kuoli Thaimaassa oleiltuaan siellä jos melko pitkään, pitkään jatkuneen sairastelun jälkeen.
Ymmärtäisin että media voisi kiinnostua jos asiaan liittyisi väkivaltaa ja/tai muuta sellaista mikä ei olisi ns tavallista.
Näyttää selvästi siltä että asiaa väkisin ylläpitävät näkevät asian siten että ”valtio halusi hänen kuolevan koska oli kansallismielinen odini ja nyt asia halutaan salata”
Ilmoita asiaton viesti
Jussi, ymmärrät tahallaan väärin. Se on huono pohja keskustelulle. Suosittelen kävelylenkkiä.
Niinpä toteamus veroilla koulutetuista toimittajista ei tarkoita mitään muuta. Eli ei väitetä muiden olevan itse rahoitettuja. Tulkitset siis tarkoituksella väärin. Purat angstiasi siten muihin.
Kuten tuotiin esiin vastaavia on uutisoitu. Kiistattomasti tämä tapaus kiinnostaa, kun se esiin tulee artikkeleissa ja blogeissa ja niitä kommentoidaan.
Ilmoita asiaton viesti
Kuolemista ulkomailla – lähinnä tapaturmaisesti tai väkivaltaisesti on uutisoitu mutta ei kai juurikaan pitkän sairauden uuvuttamia? Tai jos on, laita linkkiä tms.
En ymmärrä tahallani väärin, miksi niin sanot? Vai pitäisikö sinusta minun olla kanssasi samaa mieltä, ts. minulla ei saisi olla omaa mielipidettä ja näkökantaa asioihin, varsinkin kun helposti näyttäisi tosiasiat olevan puolellani?
Ilmoita asiaton viesti
”En ymmärrä tahallani väärin, miksi niin sanot?”
No jotain ongelmaa sillä saralla on. Lue kommenttini uudelleen. Suosittelen samaa kaikille erimielisille. En ala selvää asiaa toistamaan, jos sama lukee valmiina muutaman sentin päässä.
Lähtökohtaisesti hyvään keskusteluun kuuluvat perustelut. Pelkät mielipiteet tuskin johtavat mihinkään. Asenteellinen faktojen tulkinta pilaa järkevän keskustelun myös. Se on valitettavasti arkipäivää nykyään Puheenvuorossa.
Ilmoita asiaton viesti
Asenteellinen tulkinta – veit jalat suustani!
Ilmoita asiaton viesti
Toimittajat ovat kirjoittaneet, mutta yksittäistapauksista vain jos kyseessä on ollut tunnettu henkilö tai rikos.
Yli 500 suomalaista kuolee ulkomailla joka vuosi – määrä kasvaa jatkuvasti
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001146133.html
Ilmoita asiaton viesti
Lisäksi totuus tuskin koskaan selviää, koska omaiset eivät julkista epikriisiä.
Siinä kun lukisi et kuolinsyy on pitkäaikaisesta alkoholin käytöstä johtuva maksatulehdus ja kirroosi.
Olisi liian noloa tietoa MV-lehdelle ja kaiken maailma mauripeltokankaille.
Toimittajia tästä on turha syyttää.
Ilmoita asiaton viesti
Kiistatonta on se, että mikään laki ei velvoita maksamaan ulkomailla oleskelevan henkilön sairaanhoitokuluja. Kuluja olisi tuskin saatu perittyä tältä henkilöltä tai kuolinpesältä takaisin, joten veronmaksajaat senkin olisivat maksaneet.
Valtio olisi voinut maksaa hoidon ulkomailla, Suomeen siirtämiseen ei ollut mitään syytä. Tiedät varmaan, mitä hoito teholla Suomessa maksaa, luultavasti hoito Thaimaassa olisi ollut yhteiskunnalle halvempaa. Jos sairaus oli alkoholismin aiheuttama maksakirroosi, ei Suomessa olisi ryhdytty parantavaan hoitoon, ellei henkilö olisi osittanut raitistuneensa.
Potilasoikeuslain mukaan hoitoa annetaan resurssien puitteissa, toki välittömästi henkeä uhkaavan tilan hoito pitää antaa.
Ilmoita asiaton viesti
Tarkoittaako tämä että Perussuomalaisten mielestä matkavakuutusta ei kenenkään pitäisi hankkia, vaan Suomen valtio kustantaisi kaikki vahingot niiden sattuessa?
Ilmoita asiaton viesti
Islam muuten vastustaa vakuutuksia, sehän merkitsee epäluottamusta korkeampaan voimaan.
Ilmoita asiaton viesti
Suoritin nettihaun termillä ”suomalainen kuoli Thaimaassa”. Näkyy valtalehdet uutisoineen tuontapaisia sattumuksia, mutta tästä tapauksesta miltei ainoa lähde näyttäisi olevan MV-lehti.
Sitäpä en tiedä, mikä prosenttiosuus Thaimasssa kuolleista suomalaisista uutisoidaan, mutta …
Ilmoita asiaton viesti
Mutta mitä?
Miksi tästä olisi pitänyt uutisoida?
Ilmoita asiaton viesti
Luultavasti kyseessä on vain lööppien metsästys, ja tietyillä tahoilla poliittisen propagandan tekeminen.
Äiti varmastikin halusi poikansa Suomeen, se on inhimillisesti ymmärrettävää. Virkamiehen pitää kuitenkin kohdella kaikkia samalla tavalla, näin olen itsekin tuomarinvakuutuksessa luvannut. Lääkärinvakuutuksessa luvattiin muistaakseni vain, ettei riko ihmisoikeuksia. Tarkoitan siis sitä, että kalliiseen ambulanssilentoon – joka mitä ilmeisimmin olisi ollut myös riskaabelia – ei voida ryhtyä vain omaisen surun vuoksi.
Se,mitä valtio olisi voinut tehdä, olisi rahan lainaaminen Thaimaassa tapahtuvaan hoitoon, näin ilmeisesti ei tehty? Yksityiskohdistahan ei virkamies noin vain saa kertoa.
Tästä sairaan hyväksikäytöstä pitäisi varmaankin kannella Julkisen sanan neuvostoon, taidanpa tehdä kantelun.
Ilmoita asiaton viesti
Näyttäisi olevan persujen agendalla.
Niikko: Prioriteetit kuntoon hädänalaisten auttamisessa
– Miksi Suomessa jopa tuhannet laittomasti maassa olevat saavat verovaroin täyden terveydenhuollon, mutta suomalaiset eivät saa välttämätöntä hoitoa ulkomailla?
Lähetystöjen toimivaltuuksia pitää laajentaa konsulipalvelulakia tarkastamalla, jotta yksikään suomalainen ei jää ilman apua. Tarvittaessa myös määrärahoja on lisättävä.
https://www.suomenuutiset.fi/niikko-prioriteetit-k…
Ilmoita asiaton viesti
–– Miksi Suomessa jopa tuhannet laittomasti maassa olevat saavat verovaroin täyden terveydenhuollon, mutta suomalaiset eivät saa välttämätöntä hoitoa ulkomailla?
Minun tietääkseni eivät kyllä saa. Jos ei ole oleskelulupaa, hoidetaan akuutit sairaudet ja mt-ongelmat, ei laiteta esim. tekoniveliä.
Ilmoita asiaton viesti
Niikkohan näyttää vaativan al-Hol -leiriläisten evakuointia…
Ilmoita asiaton viesti
Niissä näkyisi olevan kyse onnettomuuksista.
”Sitäpä en tiedä, mikä prosenttiosuus Thaimasssa kuolleista suomalaisista uutisoidaan,”
En minäkään mutta
Eniten suomalaisten kuolemantapauksia sattuu Thaimaassa, Virossa ja Espanjassa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001146133.html
PS. Tämä on vanhaa tietoa ja nykyään saattaa olla enemmän:
Toista sijaa suomalaisten kuolemantapauksissa piti viime vuonna (2015) Thaimaa, jossa menehtyi 59.
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2016040421365436
Ilmoita asiaton viesti
”Niissä näkyisi olevan kyse onnettomuuksista.”
Juu, sairauksiin kuolleista ei tule osumia, paitsi mitä läheltämpiti tapaus löytyi:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000569548.html
Ilmoita asiaton viesti
Eli tämä raati oli lähes yksimielisesti, joitain poikkeuksia lukuunottamatta sitä mieltä (yhteensä 95 kommenttia), että asia meni niinkuin pitikin ja asiasta ei ole syytä uutisoida.Raatilaisista moni tuntui tietävän, että kuolleella oli alkoholiongelma ja maksakirroosi.
Eli jäin tämän kantani kanssa, että tulisi tarkemmin puida mediassa mitä kuuluu kansalaisen oikeuksiin ulkomailla ja missä tapauksessa esim sairastuessa, kidnappauksissa jne valtio tulee auttamaan.
Joku vinoili, että ”ovatko perussuomalaiset nyt sitä mieltä, että valtio maksumieheksi”.Kirjoitan täällä yksityishenkilönä ja omia pohdintojani.
Nämä moraaliset kysymykset ovat vaikeita. Pysyn kannassani, vaikka jäänkin vähemmistöön.
Ilmoita asiaton viesti
Perussuomalaiset eivät ole vähemmistö vaan maan suosituin puolue jonka aatemaailman jakaa enemmistö. Eli älä vedä mitään johtopäätöksiä tämän palstan ääri super vivhervasen hörhön takia. Ne ovat se pieni marginaali isossa kuvassa.
Ilmoita asiaton viesti
— aatemaailman jakaa enemmistö
Mistä tiedät? Ja mikä se aatemaailma on? Ja miten se liittyy tähän yksittäistapaukseen, paitsi siten, että sen avulla koitetaan tehdä poliittista propagandaa, mikä on hyvin vastenmielistä.
Ilmoita asiaton viesti
19,7% +/- 1,9 % on siis enemmistö verrattuna 80,3%:iin +/- 1,9 %. Tuota minä kutsuisin luovaksi tavaksi väitellä.
Ilmoita asiaton viesti
Kts. edellä. Joko valtio maksaa kaikkien hoitokulut ulkomailla, tai ei kenenkään. Nähtävästi virkamiesharkintaa on kuitenkin olemassa? Tiedämmekö edes, jotta maksoiko valtio esim. sairaalalaskuja hoidosta paikan päällä?
Ambulanssilentoa Suomeen ei kukaan voi vaatia itselleen subjektiivisin perustein.
Ilmoita asiaton viesti
Kidnappaukset ovat asia erikseen, mutta sairaanhoidon korvauksista voi lukea vaikka Kelan sivuilta.
Korvaukset ulkomailla annetusta hoidosta
https://www.kela.fi/sairaanhoito-kansainvalisissa-…
ja lyhyesti täältäkin
https://www.hoitopaikanvalinta.fi/terveyspalvelut-…
Ilmoita asiaton viesti
Mikko Engren. Tällä palstalla on miun lukemana tässä ketjussa kovin erilaista näkemystä, mihin olen tottunut.
Ilmoita asiaton viesti
Tarkastele tätä palstaa minimissään puoli vuotta. Ennen ei kannata tehdä mitään johtopäätöksiä. Vihervasemman jutut kuulostavat korvaan ensi alkuun kovilta mutta se tarkoittaa noin 20 aktiivia joka nyt ei tietysti edusta isompaa joukkoa mitenkään.
Ilmoita asiaton viesti
Minä muuten äänestin viimeksi Kokoomusta. Ehkä sekin oli vihrevammiston juoni pelata PS ulos hallituksesta.
Ilmoita asiaton viesti
Perussuomalaisten yleinen mielipide näyttäisi olevan se, että eriäviä mielipiteitä esittävät kuuluvat vihervasemmistoon.
Ilmoita asiaton viesti
Bolshevikkien mielestä he olivat trotskilaisia.
Ilmoita asiaton viesti
Meitä vihervasemmistolaisia on kansasta yli 80 %. Hyvä niin!
Ilmoita asiaton viesti
Toivon, että harhainen ja valehteleva Engrenkään ei edusta perussuomalaisuutta laajemmin..
Ilmoita asiaton viesti
Minä taas pelkään, että kommentoija Esa Mäkinen sittenkin on ihan oma itsensä täällä Puheenvuorossa ja edustaa Vihreiden enemmistöä.
Ilmoita asiaton viesti
Blogisti kysyy otsikossa seuraavasti:
-Miksi edesmennyt Miikka Mustonen ei saanut kuljetusta Suomeen hoitoon?
tarkoittaen ilmeisesti sitä, että miksi Suomen valtio ei ottanut vastatakseen kuluista, joita mahdollisesti ko. henkilöltä ei olisi saatu perittyä takaisin.
Mitä todennäköisimmin tähän on kaksi vastausta:
1. Finnair katsoi hänet liian sairaaksi lentomatkaa varten. Meillä ei ole perusteita arvostella tätä päätöstä.
2. Ambulanssilentoon ei ollut mitään aihetta.
Eikö asia tule ihan selväksi?
Ilmoita asiaton viesti
Suomen valtio maksaa ulkomaalaisten rikollisten puolesta korvauksia vaikka on kohtuu varmaa että penniäkään ei ikinä saada karhuttua takaisin.
Ilmoita asiaton viesti
On totta, että rikoksen uhri voi Valtiokonttorista (onkohoan se nykyään eri nimellä?) saada korvauksia, tekijän kansalaisuudesta riippumatta.
Mitenkähän tämä lityy kysymykseen ambulanssilennon tarpeellisuudesta, ja maksajasta?
Ilmoita asiaton viesti
Ei liity mitenkään mutta oli esimerkki että kyllä valtiolta löytyy rahaa kaikenlaisten hölmöilujen paikkaamiseen.
Ilmoita asiaton viesti
Minusta on erittäin tärkeää, että rikosten uhrit saavat edes jotain korvauksia, kun rötöstelijöillä usein ei ole, mistä ottaa.
Se, että vaaditaan luultavasti tarpeetonta ja mahdollisesti haitallista ambulanssilentoa ei ole mitenkään verrattavissa tuohon.
Ilmoita asiaton viesti
Sellaisia ne rikolliset usein ovat, kansallisuudesta riippumatta.
Ilmoita asiaton viesti
Kela on valtion laitos, joka muun muassa tukee ISIS-terroristijärjestön toimintaa ulkomailla. Kela ja valtio lipsuvat alkuperäisistä perusteistaan. Käsittämätöntä, että tällaiseen myönnetään rahaa, mutta ei oman kansan hätäapuun. Molemmat tapahtuvat ulkomailla.
https://www.suomenuutiset.fi/kela-tukee-isis-terro…
Ilmoita asiaton viesti
Tossavainenhan se siinä vuonna 2014, ilmanko kirjoituksen linkkikään ei enää toimi, mutta
Kelan lakimies Antti Klemola huomauttaa, että oikeus Kelan maksamiin etuuksiin perustuu Suomessa asumiseen.
Klemolan mukaan lainsäädäntö on muuttumassa huhtikuun alussa niin, että yli kuusi kuukautta ulkomailla oleskelevan ei enää katsota asuvan Suomessa, eikä henkilö ole Suomesta lähdöstä alkaen enää oikeutettu Kelan etuuksiin. Tällä hetkellä tämä raja on yksi vuosi.
– Lisäksi on tiettyjä etuuksia, kuten toimeentulotuki tai asumistuki, joista on olemassa tarkempia säännöksiä, jotka estävät tai rajoittavat etuuksien maksamista jo kuutta kuukautta lyhyemmän ulkomailla oleskelun aikana, Klemola sanoo.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2a034ee0-efe3-4…
Ilmoita asiaton viesti
Eiköhän Kela toimi lain mukaan. Lakeja voi aina muuttaa. Ei se millekään järjestölle rahaa jaa.
Ei tällaisia asioita oikeusvaltiossa voida hoitaa millään pärstäkerroinperusteella.
Ilmoita asiaton viesti
Jos henkilö palaa Suomeen, myöskään etuuksien maksamiselle ei enää sen jälkeen ole mitään estettä. Henkilön kansalaisuus ei vaikuta asiaan mitenkään, vaan Kelan etuuksia maksetaan pysyvästi Suomessa asuville. Myöskään äärijärjestön tai muun rikollisen järjestön toimintaan osallistumisella ei ole vaikutusta etuuksien maksamiseen.
”Laki ei tunne rikosperustetta, joka estäisi sosiaaliturvan saamiseen”, Kelan lakimies Antti Klemola sanoo.
Näin ollen Isis-Sanna on siis Suomen lakien ja säädösten mukaan vapaa palaamaan Suomeen ja on paluun jälkeen myös oikeutettu suomalaiseen sosiaaliturvaan.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2a034ee0-efe3-4…
Ilmoita asiaton viesti
Kommenttiosio on oikeassa, se on loputon suo ja pohjaton rahakaivo jos valtio alkaa hakemaan maailmalla pulassa olevat kansalaisensa.
Toivottavasti joku käy kertomassa tämän myös Ohisalolle ja Haloselle.
Ilmoita asiaton viesti
Halosella on oikeus mielipiteeseensä, mitään päätösvaltaa hänellä ei asiassa ole. Ohisalo ei pysty isis-naisia roudaamaan Suomeen vastoin pääministerin ja muun hallituksen tahtoa. Ja Mika Niikollekin tuosta voisi joku vinkata: https://www.suomenuutiset.fi/niikko-prioriteetit-k…
Ilmoita asiaton viesti
Luin nyt nämä kommentit, ihanan aurinkoisen päivän ja raikkaan meri-ilman innoittamana, niin besserwisserit ja valelääkärit ovat näemmä kaikonneet. Otsikon kysymykseenkään en löytänyt mitään tyhjentävää vastausta, joten oletan, että tämä oli poliittista propagandaa, eli tanssia haudoilla.
Ilmoita asiaton viesti
Auttaakohan tämä perussuomalaisten käynnistämä keskustelu edesmenneen äitiä ja muita surevia omaisia? Minusta tämäkin vakanjia olisi ansainnut sen, ettei hänen sairauksiaan levitellä julkisuudessa. Etenkin, kun niistä ei kaiketi ole varmaa tietoa. Kyse ei myöskään ollut julkisuuden henkilö.
Ilmoita asiaton viesti
Suosittelin blogia, jotta aiheesta keskusteltaisiin. Kuitenkin voi huomata, ettei mitään konkreettista tuotu esille, että miksi nimenomaan tässä tapauksessa Suomen valtion olisi pitänyt auttaa.
Ilmoita asiaton viesti
Nyt sitten päästiin perussuomalaisten haukkumiseen.
Lyhyt blogini oli kysymysten muotoon aseteltu ja lähti siitä huolesta, miten valtio auttaa ulkomailla pulaan joutuvia.
Kirjoituksessani nähdään muka perussuomalaisten pyrkimystä käyttää tätä traagista tapausta hyväksi ja kaikinpuolin pyyntöni pohtia miten tapauksia tulisi järjestää koetetaan saada epäilyksenalaiseksi ja jopa uhataan tehdä tutkintapyyntö Julkisen sanan neuvostolle.
Lopetetaan nyt tämä keskustelu. Kiitos osallistujille. Tämä keskusteluilmpiiri ei ole rakentava. En enää vastaa, vaikka millaisia syytöksiä minuun kohdistettaisiin.
Ilmoita asiaton viesti
Omassa viestissäni en haukkunut (vaihteeksi) perussuomalaisia, vaan esitin kysymyksen.
Ilmoita asiaton viesti
Näkökanta se on tuokin, mutta tarkastellanpa itse asiaa:
Maksatulehdus oli asia, mikä Miikkaa vaivasi. Skorpionin kerrotaan pistäneen ja hän sai myös sairaalabakteerin thaimaalaisessa sairaalassa, mikä ei ole tavatonta Suomessakaan.
Miikka oli kuitenkin sairaalahoidossa eli ei jäänyt heitteille. Jos joikainen terminaalivaiheessa oleva kuskataan Suomeen yhteiskunnan kustannuksella syntyvät kustannukset ovat pois jostain muusta.
Vakuutuskaan ei olisi muuttanut tilannetta. Siirto Suomeen yhteiskunnan tai vakuutusyhtiön kustannuksella ei ole mikään parantava hoitokeino.
Roskamedialla kuten Vastavalkealla ja MV:llä on toisenlainen näkökanta.
Ilmoita asiaton viesti
Mistä tietosi sait?
Tarinastasi puuttuvat kaikki ne seikat, mistä kritiikkiä ja kysymyksiä on herännyt. Miksi? (En kaiva niitä sinulle.)
Ilmoita asiaton viesti
No just joo – pitäiskö minun sitten kaivaa ne sinulle? Lue vain ihan itse ketjua ja linkkejä.
Taina ei kylläkään ole minun.
Ilmoita asiaton viesti
”Lyhyt blogini oli kysymysten muotoon aseteltu ja lähti siitä huolesta, miten valtio auttaa ulkomailla pulaan joutuvia.”
Miksi siinä sitten mainittiin mm. Soldiers of Odin kiellettynä järjestönä, mitä se ei tietääkseni ole. Lisäksi seikkoja, joita ei voi tarkistaa.
Ja itsekin olisi voinut ottaa selvää, mm. Thaimaan suurlähetystön sivuilta:
Edustustot voivat
avustaa sairastunutta tai onnettomuuden taikka rikoksen kohteeksi joutunutta sairaanhoidon ja tilanteen vaatiman muun välittömän avun saamiseksi.
Edustustot eivät voi
maksaa hotelli-, sairaala- tai muita laskuja, sakkoja tai takuita.
– puhumattakaan että ”hänet olisi valtion kustannuksella haettu Suomeen hyvään hoitoon.”
https://finlandabroad.fi/web/tha/hadassa-matkalla
Ilmoita asiaton viesti
Lukemani perusteella haluttiin vain Finnairilta lupa lentää Suomeen, lentolippu oli. Jos oikein muistan, Suomen päässä oli myös lääkäri prosessissa mukana, mutta olen epävarma siitä. Virkamiehet olisivat käytännössä neuvoneet ja organisoineet/junailleet asiaa.
Kritiikki tulee noista, miksi oli niin vaikeaa päästää mies koneeseen? Hoitivatko virkamiehet asiaa velvollisuuksiensa vaatimalla tavalla? Siltä ei vaikuta. Itsehän en tiedä mutta tämän palstan tekoviisaille se on tietenkin päivän selvää, kuten se miten saadaan atomien fuusiossa kannattavasti ja hallitusti selvästi enemmän energiaa kuin siihen kuluu.
Ilmoita asiaton viesti
Sen tietää vain Finnairin lääkäri, jos sellainen oli. Ja mistähän se lento oli, Bangkokista Helsinkiin kestää tietääkseni 11 tuntia, Phuketista kauemmin, joten kaiketi kyseessä on ollut myös arviointi sen suhteen selviääkö lentomatkasta ilman avustajaa. – Jos pitää paikkansa että lento on evätty.
Ilmoita asiaton viesti
Juuri näin.
Lisäksi Thaimaasta Suomeen lentää useampikin lentoyhtiö eikä Finnairilla mitään monopolia sinne ole.
Silti lento Suomeen ei ole mikään hoitokeino, jota valemedia ja niitä tukevat tahot antavat ymmärtää.
Ilmoita asiaton viesti
Olet ymmärtänyt asiat väärin.
Ylipäätään, jos lippu on, se yritetään käyttää. Siksi. Tapauksessa on liikaa spekuloitavaa.
Ilmoita asiaton viesti
Eli Kangasoja myöntää olevansa pihalla. Sitä minäkin.
Ilmoita asiaton viesti
Älkää taas puhuko niitä höpöhöpö juttuja, kun ette ole perehtyneet asiaan alusta lähtien niinkuin jotkut on.
Finnairilta tuli soitto että ostakaa liput, nyt Miika pääsee koneeseen!
Siksi ei kolmeen päivään vaihdettu konetta, koska aina sanottiin että kohta lähtee kone, tulkaa paikalle! Ja taas vaadittiin jotain uusia papereita. Sit olikin jo myöhäistä koska Miika meni huonompaan kuntoon siellä lentokentällä maatessaan ja odottaessaan koneeseen pääsyä! Jos olisi ollut rahaa, varmasti olisi koitettu toiseen koneeseen.
Katsokaa niitä videoita, niistä asiat selkenee ettei tarvii puhua sitä tietämätöntä tietoa.
Ilmoita asiaton viesti
Kangasoja, ei kaupalliselta lentoyhtiöltä voi edellyttää että se ottaisi vakavasti sairaan ihmisen vastuulleen. Ei Finnairin eikä muidenkaan yhtiöiden koneissa ole tiloja eikä valmiuksia sellaista varten.
Ilmoita asiaton viesti
Kuten varmasti tiedät, viime kädessä kapteeni päättää siitä, ketä otetaan lennolle mukaan. Ei virkamies tai kansanedustaja Suomessa. Kapteeni on vastuussa turvallisuudesta, ei mikään virkamies Suomessa. Kauppalaivastossa tavataan sanoa, että kapteeni on Jumalan varamies, koska Hän usein ei ole paikalla.
Meitä virkamiehiähän voi aina syyttää mistä tahansa.
Ilmoita asiaton viesti
Kerroit miten asia ilmeisesti meni ja miten se on kerrottu mutta alun pitäen kysymys oli syistä.
Ilmoita asiaton viesti
Oppositiopuolueilla on eroja. Siinä missä Kokoomus toivoo, ja vaatii, terapiatakuuta syksyn lisäbudjettiin, niin toisaalta persukansanedustaja Mäkelän tärkein agenda on syyllistää hallitus siitä, että joku Mr. Nobody sattui kuolemaan Thaimaassa.
No jos on kerran lusikalla annettu… – vai mites se menikään!!
Ilmoita asiaton viesti
Mielestäni on tosi törkeää, että puhut vainajasta Mr. Nobodynä. Jokainen on tärkeä, niin kauan kuin elää ja moni vielä elämänsä jälkeenkin.
Se, jos jotakin ihmistä käytetään oman agendansa ajamiseen, on taas toinen juttu.
Ilmoita asiaton viesti
Perussuomalaiset voisi perustaa oman pelastuspisteen Thaimaahan, siellä he sitten auttaisivat sammuneita ja sairaita suomalaisia.
Oikeastaan sinne kannattaisi lähettää persuja iso joukko ja tältä palstaltakin muutama laupias samarialainen lähtisi sinne mielellään.
Rahaahan siitä ei tietysti maksettaisi, mutta mitäpä ei tosipersu tekis lähimmäisensä hyväksi, mutta vain siinä tapauksessa, että kyseessä on syntyperäinen suomalainen.
Ilmoita asiaton viesti
Tää case on loistava esimerkki persuhenkisten halusta uskoa salaliittoteorioihin. Mikään fakta ei uskoa horjuta ja aina kannattaa uhriutua. Nyt soldiers of odin sai marttyyrin, joka kuoli aatteensa puolesta.
Ilmoita asiaton viesti
En ole tätä juttua seurannut, mutta tarkoitatko nyt sitä, jota blogistikin kirjoituksessaan toi esille, että se, että edesmennyt oli Soldiers of Odin -järjestön jäsen, olisi estänyt hänen palauttamisensa Suomeen?
Ilmoita asiaton viesti
Pekka Roposelle todella kiitokset, että hän ottaa kantaa itse aiheeseen.
Ilmoita asiaton viesti
Ei kestä. Ei tämä ollut mikään poliittinen kysymys.
Ilmoita asiaton viesti
Nimenomaan näin. Ilmeisesti siitä kuitenkin yritettiin tehdä poliittinen kysymys vastakkainasettelulla suhteessa Isis-naisiin ja heidän lapsiinsa.
Pitää muistaa, ettei puuroja ja vellejä laiteta sekaisin, vaan puhutaan asiasta. Mielestäni sinä onnistuit käsittelemään tätä kiihkottomasti lääkärin näkökulmasta katsottuna.
Sen kuitenkin omakohtaisen lapsuudenkokemukseni perusteella tiedän, että hepatiitti ei aina johdu alkoholin väärinkäytöstä.
Ilmoita asiaton viesti
.
Ilmoita asiaton viesti
No tuon henkselinsä seinään heittäneen odinsoturin takia on jo nyt jaettu valeuutista jonka mukaan skorpioninpiston seurauksena Suomen valtio aktiivisesti kieltäytyi tuomasta tapausta tänne kuolemaan. Poikkeuksellinen tuonti odininsoturin kohdalla vaatisi kustannuksia jotka olisivat pois koululaisten ruuasta ja vanhusten vaipoista. Kannattaa tässä vaiheessa huomioida että blogistin tässä tapauksessa mainitsema ”lehdistö” onkin MV.
Ikävämmäksi asian tekee että samaa valhetta levitti myös ulkoasiainvaliokuntaa johtava puheenjohtaja. Kun nyt tiedetään tuo suomalaisten edustaja valehtelijaksi niin voi miettiä onko siitä Suomelle etua vai haittaa. Itse en tuon kansanedustajan näyttöjen johdosta suomalaisiin enää luottaisi.
Ilmoita asiaton viesti
Tämä ketju on karmeeta luettavaa! Levitätte valheita juuri kuolleesta ihmisestä, en ymmärrä millainen ihminen näin haluaa toimia. Miettikää nyt edes sen verran järjellä, että kunnoitatte omaisia!
Täällä oikeesti ole enää mitään kunnioitusta ketään kohtaan. Teillä ei oo siis minkäännäköistä tilanne tajua, Mustonen kuoli Perjantaina ja te haukuttu sitä juopoksi täällä julkisesti. Mitä ihmisiä te oikein ootte????
Tosta asiasta tietoa löytyy jos haluaa etsiä, jos kuitenkaan se tieto ei miellytä teitä mitä tästä tapauksesta löydätte, niin voisitteko nyt kuitenkin kunnioittaa omaisia ja olla valehtelematta tästä tapauksesta ja jätätte noi juoppo puheet nyt pois. Vähän nyt järkeä vaikka kuinka vihaatte poliittisesti erimieltä olevia JOKU RAJA!
Tästä löytyy tietoa allekirjoittaneen youtube kanavalta, vastavalkeasta ja mv:stä, muut ei ole kertonu asiasta mitään. Mutta jos toi tieto ei teitä miellytä, niin olkaa nyt hitto hiljaa ihan omaisten takia! Tästä tapauksesta on kerrottu niin rehellisesti ja avoimesti kun olla ja voi. Jopa tarkka aikajana löytyy tapahtumien kulusta kun viittii vaan käyttää sen tunnin aikaa, ennen kun alkaa kuollutta solvaa julkisesti.
Ilmoita asiaton viesti
On surullista kun ihminen kuolee. Surunvalittelut omaisille.
Mitä tulee itse asiaan, niin tulipa mieleeni muutama asia joita ihmettelen. Ja niiden pohjalta uskallan sanoa, että tässä valitettavassa tapahtumassa haisee propaganda
En tiedä kuinka paljon hän oli matkustellut, mutta muutama asia kannattaa pitää kunnossa jos maailmalla reissaa; matkavakuutus ei paljon maksa ja rokotukset kannattaa ottaa jo ennen matkalle lähtöä.On myös huomattava että kaikki rokotukset eivät kuulu kansalliseen rokoteohjelmaan. (Esim. Hepatiittirokotukset eivät kulu ohjelmaan kuin riskiryhmien kohdalla joita ovat hemofiliaa sairastavat henkilöt, ruiskuhuumeiden käyttäjät ja heidän läheisensä, sekä miehet, joilla on seksiä miesten kanssa).
On suoranaista tyhmyyttä lähteä ilman näitä Aasiaan tai ylipäätään mihinkään ruotsinlauttaa kauemmas.
Ja sitten se skorpioninpistos. Kuten Max tuolla sanoi, Thaimaan skorpionit ovat aika harmittomia ja ilman allergiaa, niiden pistot ovat kivuliaita, mutta siinä kaikki.
Ja vielä tuo sairaalahoito Thaimaassa. Bangkokissa on useita loistavia sairaaloita, joiden taso on vähintään/ellei parempi kuin Suomessa. Hintaa niillä tosin on mutta ei järjettömästi. Ja jälleen kerran se matkavakuutus…. siitä on apua näissäkin tilanteissa.
Minusta tässä on lähdetty matkaan aivan käsittämättömän huonosti valmistautuneena ja maksettu siitä korkein mahdollinen hinta. Jos tässä huudetaan Suomen valtiota apuun ja asialla ratsastetaan kuoleman jälkeen poliittisesti, en oi muuta kuin todeta, että on aikoihin eletty.
Ilmoita asiaton viesti
Blogistin nimeämän lähdejulkaisun mukaan kyseessä ei ollut hepatiitti vaan
UMV-Lehti on seurannut Thaimaassa skorpionin pistojen jatkona Miikka Mustoselle tullutta myrkytystilaa ja sen aiheuttamia lisäoireita Thaimaassa.
https://mvlehti.net/2019/07/16/kuoleeko-miikka-tha…
PS. Aiemmin se olikin maksatulehdus.
Miikka Mustonen joutui noin neljä viikkoa sitten Thaimaan-matkallaan skorpionin pistämäksi. Häntä hoidettiin aluksi Roi-Et -nimisen kylän pienessä valtion sairaalassa. Myrkytyksen seurauksena hän sai maksatulehduksen.
https://mvlehti.net/2019/06/24/vastavalkea-skorpio…
Ilmoita asiaton viesti
Kuten olen jo yllä todennut, tietyt lääkkeet voivat aiheuttaa maksan tuhoutumisen lyhyessä ajassa, jos oikein huono tuuri käy. Alkoholin suurkulutus ja esim. HIV-infektio lisäävät riskiä. Ei sekään ole mahdotonta, että MM olisi saanut skorpionin piston, tai sairaalainfektion vuoksi jotain lääkitystä, joka aiheutti vakavan maksavaurion – yli 900 lääkkeen on kuvattu aiheuttaneen niitä. Tämä on kuitenkin erittäin harvinaista, joten älkää nyt jättäkö tarpeellisia lääkityksiä käyttämättä.
Skorpionin pistoon hän ei siis varmastikaan kuollut, mutta en syyttäisi ketään vääristelystä, koska ei maallikkojen voida vaatia ymmrtävän näita asioita.
Oppikirjasta: Uusi-seelantilaisessa vuosina 1974-1994 kerätyssä, spontaaneista lääkkeiden haittavaikutuksista koostuvassa potilasaineistossa lääkkeiden aiheuttaman maksavaurion osuus oli 4,2 % kaikista ilmoitetuista lääkesivuvaikutuksista, ja siihen liittyi 3,3 %:n kuolleisuus.
Of 43 patients, 25 (58%) were female with a mean age of 54 years. The two most frequent causes of DILI were Disulfiram (30%) and antibiotics (19%). The most common symptoms were jaundice, nausea, fatigue and gastrointestinal discomfort. At the time of admission, the most frequent biochemical findings included bilirubin elevated to above 3.2 × ULN, ALT elevated to above 9 × ULN in 86%, INR above 1.4 in 70%. Twenty two patients needed treatment in the liver intensive care unit. Fifteen patients developed acute liver failure with a severe outcome. Six patients were liver transplanted and nine patients died. Jaundice, a moderately elevated bilirubin level or INR at presentation was predictive of severe outcome.
Antabus voi siis tuhota maksan, ja tappaa… suo siellä, vetelä täällä. Yllä olevaa aineisto on Tanskasta. Siksi Antabushoitoon pitää liittää säännölliset maksan toimintakokeet, mikä Suomessa usein laiminlyödään.
Oleellista on se että jos maksa alkoi pettää, ei ollut mitään lääketieteellistä syytä siirtää Suomeen ambulanssikoneella – varmasti Thaimaassa tehdään enemmän maksansiirtoja, kuin meillä, koska niitä markkinoidaan ulkomaillekin. Luultavasti päin vastoin. Ei tietenkään kukaan voi vaatia hätääntyneitten omaisten päättävän tästä asiasta, viime kädessä se on lääkärin tehtävä. Potilaan etu ei useinkaan ole se, mitä omaiset haluavat, eikä se toki ole mitään omaisten pahantahtoisuutta; ahdistuneena puutteellisilla tiedoilla ei voi kunnolla päättää asioista.
Juuri tästä syystä Suomessa päättää hoidosta aina viime kädessä lääkäri, jos potilaan omaa mielipidettä ei saada selville.
Se on sitten muitten arvioitava, olisiko valtion pitänyt maksaa, ja mitä.
Ilmoita asiaton viesti
Vaikeaahan tähän on ottaa kantaa muutoin kun yleisellä tasolla kun ei ole potilastietoja eikä tietoa siitäkään miksi halusi Suomeen. Selväksi on käynyt ainoastaan se, että valtio ei maksa lentoja eikä konsulaatti sairaalakuluja.
Ilmoita asiaton viesti
Sehän on myös ymmärrettävää, että vaikeasti sairas ihminen haluaa kotimaahan, vaikkei se olisikaan lääketeiteellisesti hänen etunsa mukaista. Emmehän me sitäkään tiedä, mitä paikalliset kollegat lääkärintodistukseen loppujen lopuksi kirjoittivat.
Ilmoita asiaton viesti
#197
Käytin vartin elämästäni selatessani noita roskajulkaisuja jotka asiasta kertovat. Ainakin yhden artikkelin mukaan sairastuneella olisi ollut vakuutus mutta hän, ja vaimonsa, olivat liian huonossa kunnossa kertoakseen sairaalalle vakuutusnumeron.
Ihmisillä on ollut aikaa ottaa yhteytta konsulaattiin, ulkoministeriin ja kansanedustajiin, Finnairiin ja tiettävästi myös presidenttiin, järjestää rahankeräyslupa, kirjoittaa kymmeniä (?) artikkeleja mutta ei kysyä vakuutusyhtiöltä vakuutuksen numeroa.
Ilmoita asiaton viesti
Niin käytin minäkin ja ilmeisesti selvityspyyntö on tulossa, kansanedustaja Mauri Peltokangas (PS) lupaa oheisella videolla ottaa asian esille eduskunnan puhujapöntössä.
https://mvlehti.net/2019/07/20/hallitus-mina-hapea…
Ilmoita asiaton viesti
Eufemismi selvityspyynnölle = Mauri käy mutisemassa eduskunnan pöntössä, ministeri vastaa, ettei voi ottaa kantaa yksitttäiseen tapaukseen. Asia on loppuun käsitelty.
Ilmoita asiaton viesti
Sitä se teettää, kun jää julkistamastaan valheesta kiinni.
Ilmoita asiaton viesti
Osoita faktoilla mistä valheesta puhut. Faktat ei ole omia mielipiteitä tai oletuksia. Esim lääkärinlausunto on fakta,todiste jne..
Ilmoita asiaton viesti
Odotamme siis lääkärin lausuntoa kuolemansyystä MV-lehden sivuille?
Ei siis minkään Toppen näkemystä talmudistisatanistien salaliitosta, vaan aitoa kopiota vainajan tutkineen patologin lausunnosta, tai siis jotenkin epäilen, että sellaista ei koskaan ilmesty.
Ilmoita asiaton viesti
Matkustajavakuutusta koskeva väite on ensimmäinen valhe.
Toinen koskee skorpionin pistosta.
Tuollaiseen halpaan menevät ainoastaan äärimmäisen yksinkertaiset yksilöt, jotka eivät välitä tarkistaa itse yhtään mitään.
Ilmoita asiaton viesti
Jussila nyt varmaan lakimiehenä kertoo ne faktat.
Ilmoita asiaton viesti
Ei siihen lakimiestä tarvita. Ne faktat ovat tulleet esille jo kauan sitten tässä ketjussa: thaimaalaisen skorpionin purema ei aiheuta maksatulehdusta, eikä paljon muutakaan sairautta.
Matkustajavakuutus korvaa skorpionin pistosta aiheutuneet sairaskulut, jos sellaisia jostain käsittämättömästä syystä syntyisi.
Ilmoita asiaton viesti
Kerro nyt vaan ne lääketieteelliset faktat, joita luulet tietäväsi, että skorpionin pistolla ei olisi ollut vaikutusta itse asiaan.
Tiedän, ettei sinulla niitä faktoja löydy, koska niitä ei sinun koulussasi ole opetettu.
Toivon, mutta tietenkin turha toivo, että vastikään keskittyisit vain niihin asoihin, joista oikeasti ”ilmeisesti” tiedät.
Huvittaa varsinkin, että laskeskelet montako on peukuttanut kommenttejasi, varsinkin silloin kun olet tosi väärässä. Kirjoita muuten oma blogi minusta ja estä kommentoimasta. Se vasta miehekästä onkin;)
Ilmoita asiaton viesti
Lääketieteelliset tosiasiat on jo kerrottu. Sinulla ei ole harmainta aavistusta siitä, miten hepatiitti tarttuu, joten kannattaisi olla esittämättä noita pöljiä tartuntatapoja.
Olin ambulanssissa töissä Tukholmassa neljä vuotta (1977-81) ja sain siihen kyllä koulutuksen. Ei se lääkäriä minusta tehnyt, mutta toisin kuin sinulla, minulla on sentään jonkinlainen käsitys siitä, miten taudit tarttuvat.
Tunnen myös kohtalaisen hyvin matkustajavakuutusten yleiset ehdot.
Kovasti sinäkin leikit lääkäriä noitten teorioittesi osalta. Onhan se jännittävää.
Ilmoita asiaton viesti
Ei minun tarvitse esittää yhtään mitään enempää mitä olen. OYKS:in proffan W.J. Kaipaisen sihteerinä kyllä tiedän nämä asiat.
Hänen mielestään juuri sinunkaltaisesi maallikot kuvittelevat enemmän, kuin mitä tietävät. Mahtava, että ambulanssikuskina olet pätevöitynyt arvioimaan tämän vainajan tilaa.
Pitää nyt yrittää keskustella palstan sääntöjen mukaisesti, joten en voi suoraan sanoa, mitä sinusta ajattelen. Mutta sanottaisiinko näin, että jos lakiasiain apua tarvitsisin, niin sinua en ainakaan palkkaisi.
Ilmoita asiaton viesti
”Mahtava, että ambulanssikuskina olet pätevöitynyt arvioimaan tämän vainajan tilaa.”
Kyllä olen:tämä vainaja on kuollut.
Ilmoita asiaton viesti
Loistavaa retoriikkaa, vaikka oletkin väärässä, mutta kuten sanottua, sinun en antaisi millään tasolla vaikuttaa elämääni.
Oletko nyt missä? Suosittelen sitä ulkoilmaa ja lenkillä käyntiä. Oulussa ihana ilma.
Ilmoita asiaton viesti
Ole huoleti, meidän tiemme eivät varmasti kohtaa.
Ilmoita asiaton viesti
Tämä oli hyvä: one down.
Ilmoita asiaton viesti
Olen järkyttynyt täällä olevista kirjoituksista! Suorastaan törkeitä kirjoituksia jo edesmenneestä miehestä. Jotkut jopa ovat suorastaan kunnianloukkauksia.
Miika oli erittäin hyväsydäminen ja auttava suomalainen normaali mies. Otti siis joskus alkoholia mutta ei ollut mikään juoppo.
Hänen äitinsä olisi myynyt talonsa jotta saa pojan kotiin, mutta kuka nyt päivässä saa talonsa myytyä.
Luulette olevanne erittäin fiksuja ihmisiä kun ”tiedätte” kaiken ja kuitenkaan teillä ei ole helvetinkään hajua koko asiasta.
Suosittelen katsomaan Juha Korhosen you tube kanavalta kaikki viisi videota jotka koskevat Miikaa! Niistä selviää aika hyvin, varsinkin viimeinen, jossa hyvä ystävä Tero kertoo kaiken, mitä on tapahtunut!
Ja lopettakaa tuo paskan jauhaminen Miikasta!
Osanotto kaikille omaisille, läheisille Ja ystäville.
Lepää rauhassa MIIKA,
Ilmoita asiaton viesti
Juha Korhosen kommentit näyttävät tulevan miulle aina ensin hyväksyttäväksi ennenkuin näkyvät seinällä. Oon nyt eri töissä kiinni ja ehdin katsoa kännykkää 1-2 tunnin välein ja hyväksyä ko kommentit tänne.
JK klo 12.20 Lisään ne tänne kaikki, ellei ole jotain aivan mahdotonta, jota ei saa julkaista.Äsken lisäsin yhden.Toivottavasti tulee näkyviin.
Ilmoita asiaton viesti
Mielestäni äsken oli tosi hieno kommentti vainajan puolesta. Poistitko sen?
Ilmoita asiaton viesti
Olisiko ylläpito poistanut, laskuri näyttää vain 215.
Ilmoita asiaton viesti
Ok, en tiedä. Mielestäni siinä ei ollut kuitenkaan mitään semmoista, että kommentti olisi pitänyt poistaa.
Ilmoita asiaton viesti
En. En yleensäkään poista kommentteja elleivät ole todella loukkaavia.yhden poistin äsken, oli loukkaava edesmenneelle.
Ilmoita asiaton viesti
Ei ole todellista mun kaikki kommentit on poistettu täältä. Tää menee todella härskiksi.
Ilmoita asiaton viesti
Hei! Mainitsin jo, että sinun Juha kommentit ovat tulleet minulle hyväksyttäväksi ja olin ne hyväksynyt. Nyt pääsin katsomaan kommentteja ja kommenttisi olivat taas hyväksyttävänä miulla. Hyväksyin ne ja jonkun toisen kommentin. Yksi kommentti jäi hyväksymättä kun oli mielestäni loukkaava.
Olen taas kiinni vieraiden kanssa, joten katson illalla onko tullut hyväksyttyjä kommentteja.
Ilmoita asiaton viesti
Hei! Mainitsin jo, että sinun Juha kommentit ovat tulleet minulle hyväksyttäväksi ja olin ne hyväksynyt. Nyt pääsin katsomaan kommentteja ja kommenttisi olivat taas hyväksyttävänä miulla. Hyväksyin ne ja jonkun toisen kommentin. Yksi kommentti jäi hyväksymättä kun oli mielestäni loukkaava.
Olen taas kiinni vieraiden kanssa, joten katson illalla onko tullut hyväksyttäviä kommentteja.
Ilmoita asiaton viesti
Hei Juha! Laita oma kasvokuvasi, niin silloin kommentit eivät mene blogistille hyväksyttäväksi.
Ilmoita asiaton viesti
Moi. Laitoin jo aamulla, mut eipä noi hyväksyny mun ”tiliä” tänne. Tai ei ainakaan vielä. Vähän omituista touhua täällä.
Ilmoita asiaton viesti
Minulta ja näköjään muutamalta muultakin on poistettu lukuisia kommentteja… en tiedä onko tapahtunut blogistin vai ylläpidon toimesta. Taitaapi olla minun turhaa tähän persublogiin enempää kirjoitella. I rest my case.
Ilmoita asiaton viesti
Blogissa on 219 kommenttia ja Näräsen kommentti on nro 241.
Tarkoittaa että täältä on poistettu yli 20 kommenttia, mm. minulta yksi jossa kommentoin että asiasta ylipäätään puhutaan koska ämveet ja vastavalkeat sen nostivat framille ja blogisti toi sen tänne. Vastauksena jollekin joka valitteli ettei asiaa pitäisi repostella.
Tuskin US:n yp noita poistaa.
Blogisti voisi varmaan kertoa, tapahtuiko poistaminen hänen toimestaan?
Ilmoita asiaton viesti
Vai kävikö niin että vastaus poistettiin kommentin mukana, sekin on kai mahdollista.
Ilmoita asiaton viesti
Poistamisista vain yksi on tapahtunut miun toimesta juuri äsken.. Ylläpito on siirtänyt Juha Korhosen kommenttien lisäksi miulle arvioon joitain muita. Yhden poistin, koska se oli edesmenneelle loukkaava. En yleensä postele koskaan kommentteja, elleivät ole todella loukkaavia. Jostain muusta on kysymys.En ehdi täällä päivystää nyt. Käyn väliin katsomassa.
Linja on ilmeisesti se, että jos kommentti poistetaan, poistuu sen jatkokommentit.
Ilmoita asiaton viesti
Poistin äsken yhden edesmennyttä loukkaavan kommentin. Muita en ole poistanut enkä poista yleensäkään ilman vakavaa syytä.
Ilmoita asiaton viesti
Erittäin törkeitä ja loukkaavia kommentteja on täällä vainajasta.
Ja ihmiset kaikki tosi tietäviä, vaikka eivät ole edes tutustuneet alusta asti asiaan.
Kuunnelkaa ja katsokaa Juha Korhosen haastatteluvideo, kun hän haastattelee Miikan hyvää ystävää, Teroa, joka oli yhteydessä häneen ja vaimoonsa jo loman alkuvaiheessa. Sekä myös tämän traagisen tapauksen sattuessa ja koko lopun aikaa. Hän hommasi liput kotimaahan Finnairilta Miikalle ja hänen vaimolleen. Joita ei sitten saatu käyttää.
Löytyy myös Miikan äidin haastattelu. Teron haastattelussa on myös Finnairilta saadut viestit.
Miika oli tavallinen suomalainen mies, otti välillä alkoholia, mutta ei ollut mikään alkoholisti. Kahden lapsen isä.
Häntä jäivät kaipaamaan lapset, vaimo, äiti ja sisko. Sekä suuri määrä ystäviä ja muita sukulaisia.
Hänen osa tuhkastaan on nyt heitetty omasta tahdostaan Pattayan edustalle mereen. Osa tuodaan suomeen oman isän kanssa samaan sukuhautaan.
Voimia omaisille. Lepää Miika rauhassa! ❤
Ilmoita asiaton viesti
On aihettakin poistaa törkykirjoitukset ja väärät tiedot. Jotkut tietävät asiasta, sitä alusta asti seuranneena.
Ensinnäkin, matkavakuutus Ei korvaa minkään eläimen aiheuttavan pistoksesta aiheutuvia sairauksia. Ei skorppioonin, ei ampiaisen eikä minkään muunkaan eläimen pistosta. Yksi taisi olla joka korvaa,nimeä en nyt muista olisko ollut Santander.
Kaksi skorpionia, vielä poikasia, pisti Miikaa!
Ilmoita asiaton viesti
Täällä on Juha Korhosen ja Merja Fagerin kommentteja, joissa mm. minua syytetään valehtelijaksi mutta minun vastaukseni on poistettu! Törkeää moderointia!
Jos kriittiset kommentit eivät ole sallittuja, niin miksi ihmeessä te persut ylipäätään lähdette tätä yksityisasiaa blogikirjoituksilla mielipidepalstoille repostelemaan ja politiikkaa tekemään?
Saa minut yhä vakuuttuneemmaksi siitä, että moderointi tulisi sallia vain ylläpidolle ja silloinkin perustelujen kera! Jos tämä kommenttini moderoidaan pois, kirjoitan tästä aiheesta oman blogikirjoituksen, jota persut eivät pääse moderoimaan. Itse en ole koskaan poistanut yhtään kommenttia enkä tulisi tekemään sitä nytkään.
Ilmoita asiaton viesti
Pekka Näränen. Haukut väärää puuta. Olen koko ketjusta poistanut AINOASTAAN yhden kommentin juuri äsken, joka oli moderaattorilra käännetty miulle ja joka oli vainajalle loukkaava. Yleensäkään en poista kommentteja kuin erityisestä syystä loukkaavina.Arvostan sananvapautta ja näen hyvänä, että eri tavoin asioita katsovat keskustelevat keskenään. Esim fb-kavereissanu on eri puolueiden jäseniä ja vilkasta keskustelua.Siirryttyäni kokoomuksesta peruussuomalaisiin olen saanut tottua siihen, että kritiikki on kova.
Jostain muusta on kysymys.En tiedä mistä.
Ilmoita asiaton viesti
Ok, en sitten tiedä kuka on kommenttejani poistanut. Arvostan sitä, että annat kaikkien mielipiteiden kukkia blogikirjoituksesi kommenteissa.
Ilmoita asiaton viesti
Ketään en ole nimeltä maininnut, mutta asioiden vääristely on valhetta jos ei tiedä asian oikeaa laitaa!
Joten on teidän kaikkien hyvä lopettaa se asiaton vääristely Miikan sairastelusta ja levittää väärää tietoa!
Ilmoita asiaton viesti
Moni on väittänyt,ettei Thaimaassa ole kovin myrkyllisiä skorpionilajeja, ja ainut tapa joutua hengenvaaraan skorpionin piston seurauksena on ns. anafylaktinen reaktio. Tämäkään asia ei lienee niin yksinkertainen, kuin ensimmäisen hakulinkin takaa avautuvassa, thaimaalaisten skorpionien myrkyllisyydestä kertova, suomenkielinen kirjoitus antaa ymmärtää. Esimerkiksi oheisessa pätkässä Buriram Timesin, ”Thaimaan skorpionit…ovatko ne myrkyllisiä?” todetaan seuraavaa:
”Mustat skorpionit, yleisin laji Thaimaassa, antaa hyvin harvoin tappavia pistoksia eikä niiden pistosta pidetä merkittävänä terveysriskinä. Itse asiassa verrattuna tappaviin serkkuihinsa Meksikossa ja Lähi-Idässä, mustien skorpionien pistojen sanotaan olevan lieviä.
Nopeaa sairaalahoitoa suositellaan kuitenkin, koska jotkut ihmiset kärsivät vakavista allergisista reaktioista. Viimeisimmässä tapauksessa walesilainen mies kuoli kotimaassaan useita viikkoja sen jälkeen, kun oli saanut skorpionin pistoksen Thaimaassa.”
“Black Scorpions, the most common variety in Thailand, very rarely deliver a fatal sting and aren’t thought of as a serious health risk. In fact, compared to their lethal cousins in Mexico and the Middle East the sting is said to be mild.
Prompt hospital treatment is recommended, however, as some people suffer severe allergic reactions. In a recent case, a Welsh man died in his home country many weeks after being stung in Thailand.”
http://www.buriramtimes.com/scorpions-thailand-dan…
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/wales/south_eas…
Ilmoita asiaton viesti
Moni on väittänyt, ettei Thaimaassa ole kovin myrkyllisiä skorpionilajeja, ja ainut tapa joutua hengenvaaraan skorpionin piston seurauksena on ns. anafylaktinen reaktio. Tämäkään asia ei lienee niin yksinkertainen, kuin ensimmäisen hakulinkin takaa avautuvassa, thaimaalaisten skorpionien myrkyllisyydestä kertova, suomenkielinen kirjoitus antaa ymmärtää. Esimerkiksi oheisessa pätkässä Buriram Timesin, ”Thaimaan skorpionit…ovatko ne myrkyllisiä?” todetaan seuraavaa:
”Mustat skorpionit, yleisin laji Thaimaassa, antaa hyvin harvoin tappavia pistoksia eikä niiden pistosta pidetä merkittävänä terveysriskinä. Itse asiassa verrattuna tappaviin serkkuihinsa Meksikossa ja Lähi-Idässä, mustien skorpionien pistojen sanotaan olevan lieviä.
Nopeaa sairaalahoitoa suositellaan kuitenkin, koska jotkut ihmiset kärsivät vakavista allergisista reaktioista. Viimeisimmässä tapauksessa walesilainen mies kuoli kotimaassaan useita viikkoja sen jälkeen, kun oli saanut skorpionin pistoksen Thaimaassa.”
“Black Scorpions, the most common variety in Thailand, very rarely deliver a fatal sting and aren’t thought of as a serious health risk. In fact, compared to their lethal cousins in Mexico and the Middle East the sting is said to be mild.
Prompt hospital treatment is recommended, however, as some people suffer severe allergic reactions. In a recent case, a Welsh man died in his home country many weeks after being stung in Thailand.”
http://www.buriramtimes.com/scorpions-thailand-dan…
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/wales/south_eas…
Ilmoita asiaton viesti
Oheisen tieteellisen artikkelin (vuodelta 2012) yhteenvedon mukaan trooppisilla alueilla kuolee yhä ihmisiä skorpioninpistoihin. Tietääkseni Thaimaa kuuluu trooppisen ilmaston maihin.Yhteenvedossa todetaan muun muassa seuraavasti:
”Skorpionin pisto: päivitys
”Skorpionin pisto on tärkeä yleinen terveysvaara trooppisilla ja subtrooppisilla alueilla. Skorpionien pistot voivat johtaa moniin kliinisiin vaikutuksiin, mukaan lukien sydänmyrkyllisyys, hermomyrkyllisyys ja hengityksen toimintahäiriö. Esiintyvistä 1500 skorpionilajista noin 30 omaa lääketieteellistä merkittävyyttä. Vaikka useita skorpionilajeja on olemassa, useimmat niistä tuottavat samanlaisia sydän-ja verenkiertoelimistön oireita… Huolimatta edistysaskeleista patofysiologian tuntemuksessa ja hoitomuodoissa, mortaliteetti eli kuolleisuus maaseudulla säilyy korkeana, koska uhrit/potilaat eivät pääse lääketieteellisten palvelujen piiriin. Lisäksi kehitysmaiden lääketieteelliset asiantuntijat eivät välttämättä ole tietoisia edistysaskeleista skorpioninpistojen hoidossa.”
“Scorpion envenomation is an important public health hazard in tropical and sub-tropical regions. Envenomation by scorpions can result in a wide range of clinical effects, including, cardiotoxicity, neurotoxicity and respiratory dysfunction. Out of 1500 scorpion species known to exist, about 30 are of medical importance. Although a variety of different scorpion species exist, majority of them produce similar cardiovascular effects…In spite of advances in patho-physiology and therapy the mortality remains high in rural areas due to lack of access to medical facilities, moreover the medical attendee from developing tropical countries may not be aware of the advances in the treatment of scorpion sting.”
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22715546
Ilmoita asiaton viesti
Haluan myös muistuttaa muille keskustelijoille, että omaisten julkisuuteen antamien tietojen mukaan Miika Mustonen sai 2 skorpionin pistoa pienessä, thaimaalaisessa viidakkokylässä Koillis-Thaimaassa. Tämän jälkeen Miikaa hoidettiin Roi-Et´in sairaalassa, josta hän pyrki Bangkokiin parempaa hoitoa saamaan. Bangkokilaisessa yliopistosairaalassa Miikan elimistöstä löytyi muun muassa sairaalabakteerin aiheuttama paha tulehdus. Mistä (alkeellisesta) hoitolaitoksesta tämä sairaalabakteeritartunta oli tullut, ja mikä osuus sillä oli Miikan menehtymiseen, siitä ei ole kerrottu julkisuuteen mitään – ainakaan toistaiseksi.
Ilmoita asiaton viesti
Hän ei ollut terroristi niin sai jäädä kyydistä. Eikä hän ollut työmatkalla kuten suomalaiset Syyriassa.
Ilmoita asiaton viesti